קרנית פלוג: יש לדאוג שפירות הצמיחה יחלחלו לשכבות החלשות

נגידת בנק ישראל החדשה קרנית פלוג נשאה אתמול נאום כלכלי-חברתי באירוע בבית הנשיא לרגל מינויה. בנאום דיברה פלוג על הצורך בסיוע לשכבות החלשות ובהגברת התחרותיות, שלדבריה לא אמור לבוא על חשבון מטרות בנק ישראל, ובראשן יציבות המחירים ויציבות המערכת הפיננסית כולה.

פלוג קראה בדבריה לביצוע מהלכים שיגרמו לכך שפירות הצמיחה יחלחלו גם לשכבות החלשות ולא ישארו בידי בעלי ההון. היא הזכירה את הצורך להמשיך ולפעול להפחתת הריכוזיות במשק, לצד הגברת התחרותיות.

פלוג התייחסה גם לתפקידה כיועצת הכלכלית לממשלה. לדבריה בנק ישראל נקט כלפי המערכת הבנקאית את הצעדים הדרושים להורדת מחירי הדיור, אך אין זה מייתר את הפעולות הדרושות לכך מצד הממשלה. לדבריה, על הממשלה לבצע מצידה צעדים כגון הגדלת היצע הקרקעות על מנת להביא לירידה המיוחלת.

פלוג. נאום ראשון כנגידה | צילום: מרק ישראל סלם

האתגר העיקרי העומד כעת בפני הנגידה החדשה הוא המיתון המסתמן וסימני האבטלה הגדלים. היא תפעל לטיפול בסוגיות אלו באמצעות המשך הפחתת הריבית והפעילות בתחום שער החליפין.

שר האוצר יאיר לפיד בירך את פלוג על מינויה, ואמר כי יתרונה נובע מ"הדרך העמוקה שבה התנהל המינוי הזה". לדבריו של לפיד, כעת פלוג "לא חייבת לנו כלום. לא לי ולא לראש הממשלה. זה טוב, כי כך המדינה צריכה את נגידת הבנק שלה, עצמאית ונטולת חשבונות אישיים".

על מטרותיה של פלוג אמר לפיד: "אני מאמין ששנינו הינו רוצים לראות שער שקל חלש יותר, על מנת לעודד את הייצוא והתעשייה המקומית, מפני שאם השקל החזק יפגע בתחרויות ובייצוא יהיה קשה מאוד להחזיר את הגלגל אחורה ולהיכנס שוב לשווקים שאבדו". עוד אמר לפיד כי "אנחנו צריכים לעבוד יחד כדי לעודד את התחרותיות בסקטור הבנקאי ולהוריד את עמלות הבנקים. הציבור משלם יותר מדי על השירותים הבנקאיים שהוא מקבל". לפיד קרא גם ל"רגולציה פחות מכבידה. אנחנו צריכים הסרת חסמים".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן