ראש ממשלת סלובקיה: "יש סיכוי של 50% שגוש היורו יתפרק"

"הסיכוי שגוש היורו יתפרק הוא בערך 50-50", כך אמר היום ראש ממשלת סלובקיה רוברט פיקו, לפני סדרת פגישות של נציגים בכירים של האיחוד האירופי בחודש הבא, שעשויות להיות מכריעות לגורלו של הגוש בו חברות 17 מדינות.

"כמובן שאני מודאג מהתפרקות גוש היורו", אמר פיקו במסיבת עיתונאים. "זה תלוי באופן שבו נטפל במצב במדינות כמו יוון וספרד. זה תלוי גם באופן שבו מדינות מפרדות בגוש יגיבו למסמכים אשר יעודדו אינטגרציה חזקה יותר של האיחוד. האפשרות שהגוש יתפרק שווה לאפשרות שבה הוא יישאר ביחד, בערך 50%".

הדברים שאמר פיקו מוגדים מעט את הנחישות שהפגינה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל היום במהלך ביקור רשמי שקיימה בסין. "באיחוד האירופי קיימת נחישות לשמר את חוסנו של היורו", אמרה מרקל, והבטיחה כי מדינות האיחוד יעשו כל שביכולתן כדי להבטיח את עתידו של המטבע האירופי. 

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל בביקורה בסין | צילום: רויטרס

במסגרת ביקורה בסין תנסה מרקל לאחות את היחסים הכלכליים בין סין למדינות האיחוד האירופי. במסגרת הביקור נחתמה עסקת ענק בין חברות תעופה גדולות בסין לבין חברת התעופה הגרמנית איירבוס במסגרתה תמכור החברה הגרמנית 50 מטוסים ב-3.5 מיליארד דולר. 

דבריה של מרקל מגיעים לאחר שמוקדם יותר השבוע הודיע עוזר פרלמנטרי בכיר המפלגתה של הקנצלרית כי המדינה לא תהיה מוכנה להגמיש את תנאי החילוץ של יוון, זאת למרות החשש הכבד כי החלטה זו תביא לפרישתה של יוון מגוש היורו. בנוסף קיים חשש גם לעתידה הכלכלי של ספרד שנמצאת במשבר חוב המאיים על חוסנה של המערכת הבנקאית במדינה.

בנוסף, גרמניה מכשיחה גם את תנאי החילוץ לכלכלות חדשות באירופה. לאחרונה הודיע שר האוצר הגרמי, וולפגנג שויבלה לאירלנד כי אין טעם לצפות לשיפור בתנאי החילוץ שניתנו למדינה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן