ראש ממשלת ספרד: נשקול בקשת סיוע נוסף מהאיחוד האירופי

ספרד תשקול בקשת סיוע כספי נוסף מהאיחוד האירופי, כך אמר היום ראש הממשלה מריאנו ראחוי. בראיון לעיתון יומי באיחוד אמר ראחוי כי לאחר שיבחן את תוכנית הבנק האירופי המרכזי לרכישת אג"ח של המדינות השרויות במשבר, יחליט האם להגיש בקשה לחילוץ בינלאומי נוסף למדינתו, כתוספת ל-100 מיליארד היורו שכבר קיבל.

בנוסף אמר ראחוי כי אין צורך בהתניית החילוץ הנוסף בצעדים נוספים של קיצוץ בהוצאות ספרד, זאת משום שלטענתו המדינה כבר עומדת בכל התנאים הקודמים שהוצבו לה. לדבריו "אם אראה כי מדובר בצעד נכון עבור ספרד, גוש היורו ואירופה כולה, אבקש זאת, ואם אחליט שלא מדובר בצעד חיובי אוותר". 

דבריו של ראחוי באים בתגובה להודעתו של חבר דריקטוריון הבנק האירופי המרכזי, ג'ורג' אסמוסן, שאמר כי על הבנק לרכוש אג"ח של הכלכלות הכושלות בגוש רק לאחר שקרן החילוץ הבינלאומית תציב להן תנאים לקבלת סיוע כספי מהאיחוד. 

ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי | צילום: רויטרס

עוד אמר ראחוי כי נשיא הבנק המרכזי, מריו דראגי מסכים עם עמדתו כי עלויות האשראי הגבוהות בספרד קשורות יותר לחוסר הבטחון של המשקיעים לגבי עתידו של גוש היורו, מאשר למצב הכללי של כלכלת ספרד. "המצב הנוכחי בגוש לא יכול להימשך עוד זמן רב לכן עלינו לפתור את בעיית התשואות הגבוהות כבר עכשיו". 

ראחוי מסרב לקבל על עצמו הנהגת קיצוצים נוספים בתקציב של ספרד, זאת בשל העובדה שהמדינה כבר מתקשה להקל את נטל החוב הגדול שלה, למרות הורדה משמעותית של המחירים במשק. 

לאחרונה הביעה גרמניה חשש כי רכישת אג"ח של מדינות קורסות בגוש היורו על ידי הבנק המרכזי תחשוף את המוסד לסיכונים רבים ותעמיד אותו בעמדה נחותה בכל מו"מ עתידי להתניית חבילות חילוץ. נגיד הבנק המרכזי בגרמניה אף איים בסוף השבוע האחרון להתפטר אם תוכנית רכישת האג"ח תצא לפועל. 

בסוף השבוע הקרוב צפוי ראחוי להיפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כדי לדון בתנאי חבילת החילוץ לכלכלת ספרד. לטענת ראחוי "גרמניה תהיה מוכנה לקחת על עצמה את האתגר העיקרי שלה ככלכלה הגדולה באיחוד ולהציל את מטבע היורו מחוסר היציבות בו הוא שרוי, תוך חיזוק האינטגרציה בין המדינות החברות בגוש היורו". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן