רבעון בתוך 2013: התאוששות הכלכלה העולמית לא נראית באופק

בסך הכל שלושה חודשים בתוך השנה החדשה וכבר מגיעים הטפטופים על כך ש-2013, בדיוק כמו קודמתה, תסתיים באכזבה מבחינה כלכלית גלובלית. התאוששות השוק העולמי? עדיין לא.

ההזרמה המוניטרית ביפן גנבה את ההצגה בשבוע שעבר והסתירה מגוון נתוני מאקרו מאכזבים מארצות הברית ומאירופה. הדיווחים על מספר העובדים האמריקנים שהעוסקו בחודש מרץ נמוך יותר מהתחזיות הקודרות ביותר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

סקר העסקים מגוש היורו מאשר את המיתון שכלכלת אירופה מתפלשת בו כאשר כלכלת צרפת, השנייה בגודלה באירופה, צונחת בחדות.

התקווה מגיעה מכיוון סין והסימנים המראים כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם יכולה לתמוך לתמוך בכלכלה הגלובלית. "אני מקווה שאנחנו לא חוזרים חזרה למטה בדרך שבה היינו בשנים האחרונות", אומרת ויקטוריה קלרק, כלכלנית בחברת Investec הלונדונית. "אנחנו רואים שסין יציבה אבל רחוק מהצמיחה הדו סיפרתית".

אירופה עוד עמוק במיתון | צילום: רויטרס

"לצערנו, יותר ויותר מהנתונים האחרונים מצביעים על כך שאמריקה נכנסת להאטה נוספת וכי השיעור המרשים של צמיחה ברבעון הראשון לא ימשיך ברבעון השני", אמר מוחמד אל אריאן, מנהל השקעות ראשי ב-PIMCO.

נתוני התעסוקה בארצות הברית היו מאכזבים מאוד. בחודש מרץ נוספו למשק האמריקאי 88 אלף משרות בלבד – הנתון הנמוך ביותר מאז חודש יוני האחרון. מדובר בנתון נמוך בהרבה מתחזיות האנליסטים שצפו לתוספת של 190 אלף משרות. למרות השפל של תשעה חודשים, באירופה נתונים כאלה נותרים מושא לשאוף אליו, במיוחד ביוון ובספרד שם 1 מכל 4 לא מצליחים למצוא עבודה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן