רוחאני: לא נשהה את העשרת האורניום, אך נגלה יותר שקיפות

נשיא איראן החדש, חסן רוחאני, אמר היום (ב') כי ארצו מוכנה לגלות יותר שקיפות בנושא תוכנית הגרעין שלה. רוחאני אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים ראשונה שערך מאז נבחר ביום שבת לתפקיד במקומו של מחמוד אחמדיניג'אד.

הפרשנים במערב בירכו על היבחרו של רוחאני וקראו לו "מתון" ביחס למועמדים האחרים לתפקיד, כאשר הנשיא החדש הראה סימנים ראשונים של מתינות גם בתפקידו החדש כשקרא ליצירת מערכת יחסים ידידותית בין הרפובליקה האיסלאמית לעולם.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

עם זאת, רוחאני הבהיר כי הוא לא מתכוון להשהות את העשרת האורניום. "תוכניות הגרעין שלנו שקופות לחלוטין, אבל אנחנו מוכנים לגלות עוד יותר שקיפות ולהבהיר לעולם הצעדים של הרפובליקה האיסלאמית הם לחלוטין בתוך המסגרות הבינלאומיות בנושא", אמר, והוסיף כי "ארצות הברית חייבת להכיר בזכויותיה הגרעיניות של איראן אם היא רוצה משא ומתן ישיר".

רוחאני | צילום: רויטרס

הנשיא האיראני החדש אמר כי נוצרה הזדמנות חדשה ליצירת קשרים ידידותיים בין ארצו לעולם, והוסיף כי הוא "מקווה שכל המדינות ינצלו את ההזדמנות הזו. הממשלה תפעל לפי מטרות לאומיות, כדי להציל את כלכלת המדינה ולהחיות את הדיאלוג הבונה עם העולם באמצעות מתינות".

מסיבת העיתונאים נקטעה בפתאומיות אחרי שאדם בקהל החל לצעור סלוגן בעדו של המנהיג הרפורמיסטי מיר-חוסיין מוסאבי, הנתון במעצר בית מאז 2011. "רוחאני תזכור, מיר-חוסיין חייב להיות (נשיא)", צעק אדם במהלך השידור החי בטלוויזיה הממלכתית, ומאבטחים הרחיקו אותו מהמקום כשרוחאני ירד מהבמה ובמאי הטלוויזיה חתך את התמונה ועבר להראות אנשים מצביעים כשברקע נשמעת מוזיקה.

בתוך כך, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר היום כי הבחירות באיראן הראו אי שביעות רצון של העם ברפובליקה האיסלאמית מהממשלה בטהרן, אך ככל הנראה לא יביאו לשינוי בתוכנית הגרעין של המדינה.

"הבחירות האיראניות ללא ספק משקפות אי שביעות רצון עמוקה של העם האיראני מהשלטון במדינה, אבל למרבה הצער אין להן את הכוח לשנות את שאיפות הגרעין של איראן", אמר נתניהו בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

ביום שבת הודיע משרד הפנים האיראני כי רוחאני נבחר לתפקיד אחרי שזכה ב-52% מקולות הבוחרים. שר הפנים מוסטפא מוחמד נג'אר, הודיע כי במרוץ ה-11 לנשיאות, זכה המתמודד הרפורמיסט בקולותיהם של 18,613,329 בוחרים מתוך סך כל 35,458,747 המצביעים, שהתייצבו לממש את זכותם ב-58,746 קלפיות ברחבי המדינה.

>> לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן