“רוחות המלחמה מקוריאה עשויות לגרום לעלייה במחירי הזהב”

בעתות משבר המשקיעים נוטים להשקיע בזהב, כך מסביר האנליסט הראשי בחברת Utrade רועי קוזין. לדבריו, "קולות המלחמה מצפון קוריאה תומכים בהתחזקות המתכת הזהובה. קוזין ממליץ למשקיעים בזהב "לשבת על הגדר". לדבריו "ברמה הטכנית, במידה ונראה את הזהב שומר על רמת התמיכה של 1570 דולר לאונקיה, הדבר יהווה איתות טכני למשקיעים להיכנס לשוק ולרכוש זהב". למרות הצפי ארוך הטווח להיחלשות הזהב, בטווח הבינוני עד קצר".

בנוסף אמר קוזין כי גם מלחמת המטבעות בעולם מושכת את המשקיעים לכיוון הזהב. לטענתו, "המשך המדיניות האגרסיבית של מדינות ה-G4 ארה"ב, יפן, בריטניה וגוש היורו במטרה להחליש את המטבעות המקומיים שלהן יוצרת בקרב המשקיעים חוסר אמון מתמשך בשוק המטבעות ומנגד, מציגה באור חיובי יותר את ההשקעה בזהב. בניגוד למטבעות, את הזהב לא ניתן "להדפיס" או לבצע עליו מניפולציות שונות דרך מנגנון הריבית".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אתמול עלה מחיר הזהב ל-1,580 לאונקיה, זאת לאחר שבשבוע שעבר רשמה המתכת שפל של 10 חודשים – 1,553.5 דולר לאונקיה. בעקבות הירידה החדה נראה כי המשקיעים שומרים על זהירות. לדברי סגן נשיא סקסו בנק הדני אולה הנסן, "רבים מהקונים מעדיפים לשבת ולחכות להתאוששות הזהב וככל הנראה ישובו לפעול בשוק רק כאשר יגיע לרמה של 1,620 דולר לאונקיה".

צילום: רויטרס

עוד הוסיף הנסן כי השוק ממתין כעת לפרסום פרוטוקולי הריבית של הבנק הפדרלי, בתקווה שיכילו רמיזות לגבי המשך הפעלת תוכנית ההרחבה הכמותית. "נכון לעכשיו, לאחר פרסום נתוני מאקרו חלשים בארה"ב בשבוע שעבר, אין סיבה לירידה חדה במחירי הזהב, אולם ייתכן שהראלי הרב שנתי בשוק הולך להסתיים". 

בתוך כך הודיעו הבנקים UBS ודויטשה בנק כי הם מורידים את המלצת מחירי היעד שלהם לזהב לשנת 2013, כאשר המחיר המעודכן של דויטשה בנק ירד ב-12% ל-1,637 דולר לאונקיה. לדברי הבנק, "זו עלולה להיות השנה הגרועה ביותר עבור הזהב מאז 2007".

מחיר היעד המעודכן של UBS ירד מ-1,900 דולר לאונקיה ל-1,740 דולר, זאת משום שהצפי לשיפור בקצב הצמיחה של הכלכלה העולמית עלול לגרום למתכת הצהובה להיות פחות אטרקטיבית לעומת אפיקי השקעה אחרים. 

מאז תחילת השנה ירד מחיר הזהב ב-5.8%. תנודות אחרות בשוק המתכות השנה: מחיר הכסף עלה ב-1.7% ל-27.71 דולר לאונקיה, הפלטיניום עלה ב-0.4% ל-1,543.7 דולר לאונקיה ומחיר הפלדיום רשם גם הוא עלייה קלה של 0.1% ל-729 דולר לאונקיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן