רולקס בראש: דירוג החברות עם המוניטין הטוב בעולם ב-2016

רולקס הדיחה השנה את BMW כחברה עם המוניטין הטוב בעולם, וזינקה מהמקום הרביעי בו היתה בשנה שעברה ברשימת החברות הבינלאומיות שהצליחו להיתפס כמכובדות בעיני לקוחות גלובליים. BMW לעומת זאת, נפלה למקום ה-4, כשלפנייה לוולט דיסני וגוגל.

מדובר באחד מהדירוגים שעורך מכון המוניטין (RI), חברת ייעוץ לניהול מוניטין שממוקמת בניו יורק ובקופנהגן. מאז שנוסדה ב-1977, החברה מציעה אסטרטגיות ללקוחות תאגידיים ותובנות לגבי הדרך בה הם צריכים להעריך ולשפר את המוניטין שלהם בקרב צרכנים בשווקים שונים.

כדי להכין את הרשימה השנתית של החברות עם המוניטין הטוב בעולם, RI נתן לכל חברה ניקוד, כאשר הוא לקח בחשבון את ההערכה, האמון, ההערצה והרגשות של הציבור הכללי עבור כל חברה בשבע קטגוריות. הדירוגים מבוססים על סקרים ברשת עליהם השיבו מעל ל-240 אלף אנשים ב-15 מדינות בעולם.

מתוך 100 החברות בסקר, רולקס הצליחה להתמקם בראש העשירייה הפותחת בקרב משיבים ב-11 מדינות – יותר מכל חברה אחרת. סוני (במקום ה-9) דורגה במקום ה-1 ב-10 מדינות. רולקס שומרת על עקביות, מאחר והיא דורגה כאחת מחמש החברות עם המוניטין הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות. קספר אולף נילסן, שותף ב-RI, אומר כי העובדה שרולקס במקום ה-1 מצביעה על כך שהיא נחשבת מצוינות ברחבי העולם. "זה לא מספיק להיות מצטיינת במספר שווקים", מסביר.

התחום בו רולקס זכתה לניקוד הגבוה ביותר בקרב המשיבים (82.2), היה במוצרים ושירותים, מה שמוכיח כי האוכלוסייה הכללית מעריכה את מה שהחברה מציעה ואת הרצון שלה לעמוד מאחורי המוצרים. רולקס קיבלה ניקוד גבוה גם בביצועים, חדשנות, מקום העבודה וממשל תאגידי.

רולקס. על חברה להצליח בעולם כולו, ולא במספר שווקים בודדים | צילום: אתר החברה

חברה נוספת שהראתה ביצועים טובים ברשימה השנה היא דיסני, שדורגה גבוה בקטגוריות האזרחות והממשל התאגידי. לדברי נילסן, "דיסני היא מספר אחת בעולם כשזה מגיע להכרה בה כתאגיד שפועל לפי החוק וגם כחברה בעלת פרקטיקות עסקיות הוגנות ומוסריות".

שלא במפתיע, פולקסווגן הראתה נפילה במוניטין שלה. בעקבות השערוריות לפיהן רימתה במבחני הפליטות והתפטרות המנכ"ל שלה, מרטין וינטרקורן, לאחר מכן, שמה הטוב של החברה קיבל מכה קשה. מהמקום ה-14 בשנה שעברה היא צנחה למקום ה-123 השנה.

אך כיצד מוניטין חזק וההערכה של הציבור מתרגמות למכירות? על פי המכון המוניטין, חברות שקיבלו ניקוד גבוה בוודאי יזכו להמלצה על המוצרים או השירותים שהן מציעות. חברה שנמצאת ברשימה ומשפרת את הניקוד שלה בחמש נקודות בלבד, יכולה להעלות את הסבירות שהלקוחות ימליצו עליה ב-8.5%.

בנוסף, חברות שדורגו כממוצעות (ניקוד בין 60 ל-69) הראו שרק 35% מהמשיבים ירצו לרכוש את המוצרים שלהן. חברות שנוקדו בין 70-79 הראו שהרצון הזה קפץ לממוצע של 55%. "בעולם בו חברות נאבקות על נתח השוק", מציין נילסן, "זה מראה לנו שהמוניטין הוא דרך לשפר את ההמלצות שאתם מקבלים מהצרכנים".

לחשיבות של המלצה אישית יש כמה סיבות לדבריו. קודם כל מאחר ואנשים באופן כללי איבדו אמון במוסדות כמו ממשלות ותאגידים. הם מצפים להיות מאוכזבים ומתייחסים לאיכות בהערכה רבה יותר כאשר הם מוצאים אותה. "זה אומר שאם אתם מסוגלים להיראות כחברה בעלת אמון, אתם יכולים להאיץ את רמת התמיכה". התמיכה הזו, הוא מוסיף, יכולה להוביל להגדלת המכירות והרווח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן