רוסיה: איראן הסכימה לעצור את העשרת האורניום לרמה של 20%

רוסיה מאמינה כי הגיע הזמן לשקול הקלה בסנקציות על איראן מתוך תקווה לשינוי בקיפאון הדיאלוג עם הרפובליקה האיסלאמית בנושא תוכנית הגרעין שלה, כך צוטט היום (ג') שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שטען כי איראן הסכימה לעצור את העשרת האורניום לרמה של 20%.

"בפעם הראשונה מזה שנים יש סימנים מעודדים ותהליך שעשוי להוביל להסדר בנושא תוכנית הגרעין האיראנית", אמר לברוב בראיון שפורסם באתר הרשמי של משרד החוץ הרוסי.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"הגורם העיקרי לכך הוא העקרונות ההדרגתיים וההדדיים שהציעו נציגי שש המעצמות, שחשפו את האיראנים לאפשרות הקלה ובסופו של דבר הסרה של הסנקציות בתמורה לשיתוף פעולה מתמיד ומעמיק עם הקהילה הבינלאומית", הבהיר שר החוץ הרוסי. לברוב הוסיף: "מבלי לרדת לפרטים, האיראנים אישרו את הנקודה הכי חשובה – מוכנותם לעצור את העשרת האורניום לרמה של 20% ולהשאירה ברמה הנוכחית. זה יכול להפוך להסכם פורץ דרך שיקל על הבעיות הקיימות, כולל החשש מהעשרת אורניום לרמה המאפשרת הפיכתו לנשק גרעיני".

רוחאני ופוטין I צילום: רויטרס

לאור ההתקדמות במגעים עם הרפובליקה האיסלאמית, שר החוץ הרוסי פנה לעולם וביקש הסרה הדרגתית של הסנקציות על איראן: "הקהילה הבינלאומית חייבת להגיב כראוי להתקדמות החיובית מצד האיראנים, כולל השעיה והסרה הדרגתית של הסנקציות, בין אם אלו הבינלאומיות ובין אם אלו שהוטלו על איראן ביוזמת מועצת הביטחון של האו"ם. זו הזדמנות שחבל לא לנצל".

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אתמול כי הוא ומקבילו הרוסי ולדימיר פוטין הביעו אופטימיות זהירה לגבי היכולת להתקדם לעבר פיתרון בעיית הגרעין האיראני בעיקבות היבחרו של רוחאני.


לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן