רוצות סקס: כך מוכרים מוצרי בידור ויופי לנשים במאה ה-21

נשים אוהבות סקס. הן אוהבות לעשות את זה , אך הן אוהבות לדבר על זה, אולי אפילו יותר. מאז שקארי ברדשו, דמותה הנערצת של שרה ג'סיקה פרקר הפכה את השיחות על ההתרחשויות בחדר המיטות לנושא לגיטימי בכל מפגש בנות, אף אחד כבר לא מרים גבה כמישהי חולקת חוויות אינטימיות שלה בפומבי.
לאחרונה גם החברות המסחריות קלטו את הטרנד וכעת הן מוכרות את מוצריהן לנשים באמצעות שימוש בדימויי סקס בוטים מבלי להסס לרגע. אם בעבר אלמנט התשוקה בלט בעיקר בפרסומות שכוונו לקהל הגברי, היום גם נשים רוצות לראות, לשמוע ובעיקר לקנות כל מה שקשור בסקס. להלן כמה דוגמאות לתעשיות שמנסות גישת מכירה ישירה יותר שמראה צד אחר של מה שנשים רוצות.
צילום מסך מתוך הסרט "מג'יק מייק

קולנוע – סרטים הנוגעים בנושא החשפנות לא עוסקים רק בנשים שמורידות את מלבושיהן בעבור חופן דולרים. אחרי שנשים בלבוש מינימלי הפכו לנורמה על גבי המסך, הגיע תורם של הגברים להתפשט כדי להרוויח. את הדוגמה האחרונה והמוצלחת למדי לכך, ניתן למצוא באחד הלהיטים הקולנועיים של הקיץ, מג'יק מייק. מדובר בסיפור על חשפן ותיק שחונך בחור צעיר ומלמד אותו את כל מה שהוא יודע, בזמן שהוא בעצמו מחפש מפלט מענף ההתפשטות תמורת כסף. עלילת הסרט מכוונת כמובן למין היפה, בייחוד לנשים שלא היו מעיזות לעולם ללכת למופע חשפנות. הסרט שייצא לאקרנים בארה"ב בתחילת החודש, הרוויח 39.1 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו.

ספרים – לא ניתן לכתוב מאמר זה מבלי להתייחס לטרילוגיה השערורייתית של ספרי "50 גוונים של אפור" שמסעירה את ארה"ב לאחרונה. הרומנים האירוטים מאת אי. אל ג'יימס הפכו מזמן לרב מכר מבוקש בחנויות הספרים ובספריות ועוררו הדים תקשורתיים רבים בכל רחבי המדינה. כיום נמצאים הספרים בשלושת המקומות הראשונים ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס. מספרים אלה ניתן לתרגם לסכומי כסף נכבדים למדי עבור הסופרת הבריטית שעד לפני פרסום הטרילוגיה לא פרסמה דבר פרי עטה.

על פי ההערכת פורבס, ג'יימס הרוויחה כ-20 מיליון דולר בתמלוגים בחצי השנה הראשונה לאחר פרסום הספר, וזה לא כולל את עסקת מכירת הזכויות לצורך הפקת סרט קולנוע שהיא סגרה בשווי 5 מיליון דולר.  עם כל הכבוד לפלייבוי, קשה למצוא כתיבה אירוטית כלשהי לגברים שהפכה באופן כה מהיר ומוחלט למיינסטרים תרבותי. אולם בדומה לקולנוע, גם בספרות הסקס לנשים, העלילות הן די שמרניות ופונות לעולם הריגשי המפותח של בנות המין היפה. בלי לקלקל יותר מדי, די ברור שהטרילוגיה מסתיימת בסוף טוב משום שבניגוד לז'אנרים גבריים, במקרה שלנו, הנשים, סקס טוב לא מבטל חיים של "בעושר ואושר".

מוסיקה – אין זה נדיר עבור זמרים גברים לכתוב מילים אודות סצנות אינטימיות לוהטות או רצונות מיניים בוטים. עד לאחרונה, האישה היחידה במוסיקת הפופ שהעיזה לשיר על נושאים אלה הייתה מדונה. אולם, מאז שכוכבות כמו ליידי גאגא וקייטי פרי שולטות במצעדי הפזמונים, משפטים כמו "אני רוצה לרכב על מקל הדיסקו שלך" הם עניין שבשגרה גם עבור הצד הנשי. קייטי פרי, שסרטה הדוקומנטרי האוטוביוגרפי החושפני, "חלק ממני" צפוי להיות הרווחי ביותר ב-2012 וניקי מינאז' שהסינגל האחרון שלה "Super Bass " קיבל פלטינה מרובעת לאחרונה, זוכות לפופולריות רבה בקרב נשים ונערות בכל העולם.

תרופות – בתחומים אלה, השפעת השחרור הסקסואלי הנשי אינה ברורה כל כך מאליה, כמו בתחומים אחרים. בשבוע שעבר, פורסם בניו יורק טיימס כי תעשיית התרופות האמריקאית ממשיכה לחפש אחר "הויאגרה הנשית". חברות תרופות השקיעו מליוני דולרים על מנת לנצח במרוץ אחר גלולת החשק האולטימטיבית אך נכון להיום, אך אחת לא קיבלה אישור מה-FDA.

הסיבה היא ככל הנראה שהפתרונות שחברותהתרופות מציעות כיום הם לא כל כך לגיטימיים, שכן יש הבדל בין עקצוץ נעים לבין כאבים ודקירות באיברים האינטימיים. עם זאת, חשוב לזכור שמוצרים אלה עונים על צורך מסוים של נשים רבות. וכשיש ביקוש, החברות יותר משמחות לספק את ההיצע. על פי ההערכות מומחים בענף, ברגע שאיגוד התרופות האמריקאי יאשר את אחד הפטנטים, תהיה זו תגלית מרעישה שתהפוך אחת מהחברות לעשירה מאוד.

אמנם באף אחד מהתעשיות המוזכרות, לא מדובר באסטרטגיה שיווקית חדשנית ופורצת דרך. אך בהחלט יש להתייחס לטרנד הפרסומי החדש כבשורה מהפכנית למדי בכל מה שקשור לשחרור האישה ולמתן הזדמנות שווה לשני המינים לביטוי עצמי, כולל כל מה שעד עכשיו הוסתר בחדרי חדרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן