רוצים להיות מפורסמים? תוכנה חדשה תכניס אתכם לראש שלהם הלכה למעשה

תוכנה חדשה שמייצרת לא מעט רעש בימים האחרונים ועונה לשם Face2Face תאפשר לכל אחד להשתלט על דמויות מוכרות בסרטים. באמצעות התוכנה, שפותחה על ידי חוקרים באוניברסיטת סטנדפורד, מכון מקס פלנק ואוניברסיטת ארלנגן-נירנברג, ניתן לשחזר פנים של אדם המדבר בוידאו מוקלט, ולמפות אותם על פניו של אדם אחר בזמן אמת. במילים פשוטות – ניתן לגרום לברק אובמה לבצע הבעות פנים מאוד לא שגרתיות בעזרת מצלמת אינטרנט רגילה, שחקן, תוכנה למעקב פנים וקטעי וידאו קיימים שלו. באמצעות הטכנולוגיה, כל הבעת פנים שיבצע השחקן תוטמע באופן ישיר ובזמן אמת על פרצופו של ברק אובמה או כל אדם אחר, מה שמוביל לתוצאה משעשעת וקריפית למדי.

Face2Face :התוכנה בפעולה | צילום

בסרטון שפורסם על ידי צוות המחקר ניתן לראות את המערכת בפעולה, וכיצד היא משחזרת קטעי וידאו בזמן אמת ומטמיעה עליהם את הבעות הפנים וצורת הדיבור של השחקן. מה שמדהים הוא שבנוסף ללכידת תנועות הדיבור של השחקן והטמעתן בסרטון בזמן אמת, ביכולתה של התוכנה לזהות גם הבעות פנים ולגרום למצולמים בוידאו להרים למשל גבה, לעשות חיוך של פופאי או למלא את הלחיים באוויר, סתם ככה – כי אפשר.

האביזר הנלווה לתוכנה לזיהוי פנים המתקדמת הוא מצלמת אינטרנט פשוטה, אשר יחד יוצרות מודול תלת מימדי של הפנים בזמן אמת, ומעוותת את אלו כך שיתאימו ליעד המקורי, קרי – המצולם בסרטון. התוכנה בעצם עוקבת אחר הבעות הפנים של מקור הוידאו ושל היעד (השחקן), ומצליבה אותן לכדי וידאו אחד הכולל את הדמות המקורית המופיעה בסרטון (הסלב – לצורך העניין) מבצעת את הבעות הפנים של השחקן.

הדרך הכי טובה להבין איך בדיוק עובדת הטכנולוגיה היא לצפות בסרטון שממחיש אותה בפעולה, תוך כדי הסברים טכניים על המתרחש מאחורי הקלעים. בסרטון ניתן לצפות בגורג׳ בוש, דונלד טראמפ ואפילו ולדימיר פוטין עושים פרצופים לא קשורים למציאות, אך בצורה מדויקת ומסונכרנת להפליא. יהיה מעניין לראות האם נולד כאן טרנד חדש של ׳התעללות במפורסמים׳, אבל נכון לעכשיו מדובר בפרויקט סגור ולא במוצר הזמין לקהל הרחב.

צפו "בהתעללות" בפנים המוכרות:

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

להתחפש בקליק: 4 אפליקציות חינמיות ומשעשעות שיכניסו אתכם לאווירת החג

דיווח: סוני עובדת על דגם חדש לפלייסטיישן עם תמיכה ב-4K ו-VR

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן