רוצים להצליח? אמצו את שלוש התכונות המשותפות לאנשים המצליחים ביותר בעולם

לאנשים מצליחים יש יתרונות ברורים על פני כולנו, הם נולדו למשפחה עשירה או קיבלו חינוך מוצלח, המין, הגזע או אפילו העובדה שיש להם הורים מטפחים ודואגים. אם נשים בצד את כל המאפיינים המולדים נוכל לבחון את היתרונות שהמצליחים רכשו במהלך הדרך. אותם יתרונות הם אלו שניתן ללמוד אותם ולהשתמש בהם בכדי להפוך למצליחים בעצמנו.

היכולת לעמוד בפיתוי

דחיית סיפוקים הוא מדד חשוב להצלחה. זה בדיוק מה שמחזיק את אותם שאפתנים מלפדות את הצלחתם לכסף ולהפסיק לעבוד. אותה דחיית סיפוקים היא שגורמת להם להמשיך ולעבוד קשה זמן רב אחרי שהרוויחו את המיליון הראשון שלהם.

היכולת לעמוד בפיתוי פירושה להישאר בסביבה למרחקים הארוכים, גם כאשר התגמולים בטווח הקצר נראים אטרקטיביים יותר. אחת הדרכים לרתום את כוח הרצון שלנו היא להתאמן על היכולת לא להיכנע לכל תשוקה הניתנת למימוש.

להיות תמיד אופטימיים

מפחדים להיכשל? בעולם המלא בדוגמאות למיליונרים צעירים ומקריים קשה למצוא את הכוח לעמוד שוב על הרגליים לאחר כישלון מכאיב. אבל ללא יוצא מן הכלל, כל האנשים המצליחים התמודדו עם מאות דחיות ואכזבות. שרה בלייקלי, המיליארדרית הצעירה ביותר ברשימת המיליארדרים של פורבס, שעשתה את כספה בעשרת אצבעותיה סיפרה כי היא איבדת את הספירה של מספר האנשים שסירבו להפוך את ההמצאה שלה לאבטיפוס כאשר התחילה. המוטיבציה הבלתי נגמרת של בלייקלי היא שהובילה אותה להצלחה.

בסרטון שלפניכם הרצאת TED שנתנה הפסכולוגית של אוניברסיטת פנסילבניה, אנג'לה לי דאקוורט בו היא שנה בקשר שבין הצלחה וכוח סבל. היכולת להתאושש מהכישלון תלויה במידה רבה באמונה שלנו בדבר היכולת שלנו להצליח.

תרגול אופטימיות דורש משמעת, במיוחד עבור אלו מאתנו שגדלו בתרבויות השונאות סיכון. בחלק גדול מאסיה, הפחד מהשפלה ואיבוד הכבוד של אחרים ממשיכים להיות איום ממשי בקרב היזמים. נשים באופן כללי, נוטות לקחת פחות סיכונים מהחשש מהכישלון. לאמן עצמנו להאמין תמיד בתוצאות חיוביות זה לא קל, אך אם תרגול רב זוהי מיומנות נרכשת.

לא מתעניינים במה שאחרים חושבים

רבים מהאנשים המצליחים אינם מושפעים ממה שאחרים חושבים אודותיהם או אודות הרעיון שלהם. רבים מהיזמים המחדשים ביותר – מלאונרדו דה וינצ'י ועד אלון מוסק – הועמדו ללעג בעברם או שהתבקשו לנטוש את רעיונותיהם. לאחרונה סיפר מוסק על המאמצים הרבים שעשו חבריו בכדי לשכנע אותו לרדת מפרויקט ה- SpaceX השאפתני שלו "חבר טוב שלי אסף סדרה שלמה של קטעי וידאו של רקטות מתפוצצות והכריח אותי לצפות בהם. הוא פשוט לא רצה שאפסיד את הכסף שלי".

כמובן שזה לא אומר שעלינו לנטוש את כל העצות והעכבות במרדף אחר השאיפות שלנו, אלא נסו להיות בררנים – אם העצה אינה תואמת את האינטואיציה שלנו, נקשיב קודם כל לעצמנו.

אז נכון שאיננו יכולים לשנות את המשפחה שלה נולדנו, את הגובה או המראה החיצוני שלנו, אך רבים הצליחו להתגבר על חסרונותיהם והצליח על ידי אופטימיות, ריסון עצמי ואמונה עצמית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן