רוצים לזכות בפרס נובל? תאכלו הרבה שוקולד

אתם לא חייבים להיות גאונים כדי לאהוב שוקולד, אך גאונים נוטים לאכול כמות גדולה יותר של שוקולד, כך לפחות טוען מחקר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine. על פי המחקר, נמצא מתאם גבוה בין הצריכה של שוקולד לנפש במדינה לבין קצב הזכייה של תושביה בפרסי נובל.

החוקר פרנץ מסרלי הסתמך על מחקר שהעלה את האפשרות שהרכיב פלבנול בשוקולד מגביר את היכולות הקוגנטיביות, מסרלי בדק האם יש קשר בין כמות השוקולד שאזרחי מדינות אוכלים ליכולות הקוגניטביות שלהם. הוא השתמש בכמות פרסי הנובל של כל מדינה כאינדיקציה ליכולות הקוגנטיביות של אזרחיה וניתח את היחס בין מספר זוכי פרס נובל לנפש במדינה לשיעור צריכת השוקולד.

מסרלי דיווח על "מתאם לינארי משמעותי" בין צריכת השוקולד לנפש למספר זוכי פרס נובל ל-10 מיליון נפשות ב-23 מדינות. היחס היה חזק אפילו יותר בשוודיה, הבית של פרסי נובל, אך בשל כמות גדולה מהצפוי של פרסי נובל בהם זכתה המדינה, היא הוסרה מהמחקר. המדינה המובילה הן בצריכת שוקולד והן בכמות פרסי הנובל הייתה שוויץ. 

מסרלי מציין כי המתאם החזק אינו מוכיח סיבתיות, אך כותב כי "מאחר שצריכת שוקולד הוכחה כמשפרת את הביצועים הקוגנטיביים, נראה כי שוקולד מספק אדמה פורייה הדרושה ל"ייצור" חתני פרס נובל. בנוסף הדגיש מסרלי כי, הממצאים נועדו לעורר דיון וצריכים לעבור בדיקות נוספות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן