רוצים קידום? 10 דברים שאסור לכם בשום אופן להגיד לבוס

טעויות טקטיות בתקשורת עם הבוס עלולות להיות הרסניות עבור הקריירה של העובדים – במיוחד השמעת הערות שעלולות להיתפס כחתירה תחתיו. רצינות, מיומנות והופעה חיצונית יכולות תמיד לעזור; הימנעות משפה גסה, הערות גזעניות, בדיחות חסרות טעם ופלירטוטים – אלה הם כללים מובנים מאליהם בהתנהלות שלנו מול הגורם שמעלינו. ניקח את הנושא צעד אחד קדימה עם רשימה נוספת של דברים שכדאי לוותר עליהם:

צילום: ingimages / ASAP

אגו. "אני לא יכול לתת לצד השני להשיג את מבוקשו במשא ומתן". מה בכלל הצד השני רוצה? האם הצעתו היא האמצעי הטוב ביותר להשגת המטרה? זה הדבר היחיד שהבוס רוצה לשמוע. כל דבר אחר יותיר אותו מאוכזב, הרבה יותר ממך מאשר מהצד השני. הבוס יתעלם מהסוגיה של מי ניצח או הפסיד נקודות בהצעה עסקית, או שפשוט ידון ישירות עמו ולא באמצעותך.

רגש. מדהים כמה עובדים מחמיצים את העצה החכמה הזו. כל מה שנאמר בלהט הרגשות מעיד יותר על הבגרות של הדובר מאשר על מה שרצה להגיד. אם אינך יכול לנהל דיאלוג באווירה של יעילות – עדיף לך לדחות אותו, עד שתהיה בטוח שאתה יכול.

ניסיון להצטייר כישר יתר על המידה. "אני לא יכול לשקר. זה החזון שלי וזו התכנית שלי. היושרה שלי מחייבת לומר את האמת שלי לעולם". באמת? להתענג על כישלונות של אחרים, להפיץ רכילות, לחשוף מידע סודי, או להניח מלכודות לאויב הן פעולות שעלולות להפיל גם אותך.

איומים. "דחיתי את הצעתו של XXX בשבוע שעבר. הייתי במרחק סנטימטר מלקבלה, אבל לא, בחרתי להישאר כאן". וואו. חיפוש הצעות תעסוקה יכול להוות דרך מעניינת לבחון היכן אתה עומד בשוק, אבל שיחה כזו מול הבוס שלך היא משחק באש. אל תשתמש בה בלהט המו"מ אלא אם אתה באמת יכול להרשות לעצמך להתפטר. המעסיק שלך יראה בך עובד עם רגל אחת מחוץ לדלת ועובד לא נאמן, ולא יהמר עליך לטווח הארוך כאופציה לקידום.

תפיסת טריטוריה. "אני הייתי כאן קודם. אתה צריך לקדם מישהו מבפנים". זוהי ההצדקה הגרועה ביותר האפשרית עבור העלאה במשכורת או קידום. מה עשית כדי להצדיק קידום או העלאה במשכורת? מה אתה יכול לעשות שיאפשר לעסק לגדול? העלאת נושאים אלה תהיה פרודוקטיבית יותר מאשר לטעון שאתה צריך לקבל את תפקיד כי "היית שם קודם", או מניסיונות להמחיש לבוס את המגרעות או הליקויים של המועמד האחר.

שימוש במכשולים כדי להצדיק את הנסיבות. "הפגישות לא מאורגנות היטב". נכון, אז איך אתה מתכוון לתקן את זה? תציע פתרון ותכנית פעולה. שימוש במכשול כתירוץ ממחיש כי אינך יכול או אינך רוצה לבצע את העבודה שלך. כשזה נוגע לתלונות שתבחר להציג בפני הבוס שלך אתה צריך לשאוף להיות המועמד לפתור אותן, ולא להיות מקור לעוד כאב ראש.

צילום: ingimage / ASAP

האשמות. מה הנקודה שלך? והאם אתה חושב שהבוס שלך לא היה מודע לעובדות אלו? בהאשימך מישהו אחר אינך מועיל לקידום הקריירה שלך. מהי לדעתך הדרך בה צריך ההליך הנוכחי להשתנות? זה יהיה צעד מבורך בשיחה, ותובנה חשובה לשתף בה.

בריחה מאחריות. "אני לא מאושר כאן". אתה אחראי לאושר שלך, ולא פחות לחוסר בו. זה לא התפקיד של הבוס שלך לעשות אותך מאושר. לגרום לבוס שלך לדעת מה אתה צריך ורוצה כדי להיות מאושר, והרציונל העסקי למימוש רצונותיך, תהיה תכנית חכמה הרבה יותר.

לקיחת פיקוד. "אני נמצא בתפקיד ניהולי (סגן נשיא, שותף, מנהל, וכו'), אני לא צריך את האישור של אף אחד כדי לפעול." הממ, אולי לא, אבל ההחלטה שלך לפעול עלולה להשפיע גם על מישהו אחר. אם היוועצות יכולה למנוע אסון, היא שווה את הצעד הנוסף. לא משנה מה רמת סמכותך.

ילדותיות. "כן, אני יודע שלא ביצעתי את עבודתי בצורה טובה מאוד. אבל אני נמצא פה כבר שנה שלמה ואף אחד לא הציע לי העלאה במשכורת. אז איפה התמריץ שלי"?. חוסר בשלות רגשי מכל סוג הוא דגל אדום מיידי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן