ריבית אוקטובר נותרה על 2.25%: תחזית הצמיחה עודכנה כלפי מטה

בהתאם לציפיות: בנק ישראל החליט להשאיר את הריבית במשק בחודש אוקטובר ברמה של 2.25%. הבנק השאיר את הריבית על כנה, בין היתר בשל עליית מדד המחירים לצרכן ב-1%, אשר נגרמה בעיקר בשל עליית מחירי הסיגריות והירקות והפירות. ההחלטה תואמת את ציפיות מרבית האנליסטים, אשר חזו כי הבנק לא ימהר לפעול, וימתין להתפתחויות נוספות במשק, מתוך חשש להעמקת ההאטה במשק.

במקביל להודעת הריבית, פרסם בנק ישראל את התחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר. להערכת החטיבה, במהלך ארבעת הרבעונים הבאים צפוי שיעור האינפלציה להסתכם ב-2.6%, וריבית בנק ישראל צפויה להיוותר ברמתה הנוכחית. התוצר המקומי הגולמי צפוי לצמוח בשנת 2012 ב-3.3% וב-3% ב-2013.

גם לפני כחודש החליט הנגיד להשאיר את הריבית במשק ברמה של 2.25%, החלטה אשר תאמה את ציפיותיהם של רוב האנליסטים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר | צילום: רויטרס

מדד המחירים לצרכן הגיע בחודש אוגוסט לרמה של 106.2 לעומת 105.1 בחודש יולי. מדובר בנתון גבוה מציפיות האנליסטים, אשר חזו כי המדד יעלה ב-0.6%, על רקע עליית מחיר הדלק ומחירי המוצרים האחרים.

הסעיפים העיקריים שהביאו לעלייה החדה היו הסיגריות שקפצו ב-14.9%, הירקות והפירות שטיפסו ב-7.9%, התרבות והבידור שעלו ב-2%, התחבורה ב-1.8% ומדד הדיור שעלה ב-1.1%. מאידך מדד ההלבשה וההנעלה ירד ב-6% ומדד התקשורת ירד ב-1.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן