"ריקי כהן" של גלעד ארדן: "אדאג שמשפחת נווה תשלם פחות"

שר התקשורת גלעד ארדן פרסם היום סטטוס בפייסבוק שלו נגד התנהלות הוט ובזק בתחרותיות בשוק התקשורת הקווית. בסטטוס שנכתב לאחר דיון בוועדת הכלכלה בנושא, אמר ארדן: "להוט יש לוביסטים ולבזק יש לוביסטים, אבל לציבור אין. אז הלוביסטים דאגו להלך אימים על חברי כנסת ואמרו להם שאוי ואבוי שבזק והוט יפסידו כסף, אבל אני בטוח שחברי הכנסת לא התרשמו מהנהי של הוט ובזק. הם הרי יודעים כמוני שאנחנו כאן כדי לדאוג להפסדים החודשיים של משפחת נווה, לא לבונוסים של בכירי הוט ובזק".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

עוד כתב ארדן: "כשנעביר בכנסת את חוק התחרות על הפס הרחב, וכל חברה שתרצה תוכל לרכוש מהוט ובזק במחיר הוגן שימוש בתשתיות שלהן. יהיו ספקיות חדשות שיציעו למשפחת נווה מחירים זולים יותר על הגלישה באינטרנט. היום המחירים בישראל גבוהים מאוד ביחס לעולם. בנוסף, משפחת נווה תקבל הצעות לעבור לצפות בטלוויזיה הרב ערוצית דרך האינטרנט במחיר מופחת".

ארדן | צילום: מרק ישראל סלם

בנוסף, מסביר ארדן: "גם מחירי הטריפל ירדו, כי שתתפתח תחרות נוכל לאפשר גם לבזק למכור לכם טריפל, במקביל להוט. גם במקרה הזה, וודאי לא תופתעו לדעת, התחרות תגרור ירידת מחירים. משפחת נווה גם תשלם פחות על הטלפון הקווי, שגם הוא עובר באותן תשתיות שחברות חדשות יוכלו להשתמש בהן כשהחוק יעבור".

במהלך הדיון היום בוועדת הכלכלה אמר הסמנכ"ל הבכיר במשרד התקשורת הרן לבאות: "מטרת הרפורמה היא לאפשר לכל חברה למכור לצרכן חבילת שירותי תקשורת מלאה, בניגוד למצב כיום שבו רק בזק והוט יכולות למכור שירותי תשתית אינטרנט ושירותי טלוויזיה רב ערוצית. "כדי ליצור מספר רחב של מתחרים צריך לאפשר להם לרכב על התשתית הקיימת ולפתוח את הפס הרחב לתחרות", אמר לבאות.

עוד הסביר לבאות כי בזק והוט יחויבו לאפשר לשאר החברות לעשות שימוש בתשתית שלהן, ואם לא תהייה הסכמה על תנאי השימוש והמחיר – משרד התקשורת הוא שיקבע זאת. "ניסינו לתת לחברות להגיע להסכמה, ואם הן תגענה להסכמות נאפשר לשוק לקבוע את התנאים והמחיר, אבל עד היום זה לא צלח ולכן המשרד מבקש לקבוע אותם", אמר לבאות. הוא ציין כי בקרוב יצא המשרד לשימוע שבסופו יקבעו תנאי השימוש בתשתית והמחיר. 

מנכ"ל HOT הרצל עוזר הסביר כי אם המתחרים יציעו מבצע שיכול להרוג את הוט היא לא תוכל להגיב מיד, ותצטרך להמתין עד לאישור משרד התקשורת. "בשוק תחרותי אי אפשר לחכות אפילו שבועיים", אמר. מנכ"ל 012 אורי וטרמן אמר מנגד כי לפני שנה השיקה הוט מבצע במחיר נמוך לשירות ISP ולקח למשרד התקשורת 5 שבועות לעצור אותו. לכן, טען וטרמן, הדרישה של משרד התקשורת לבחון את המבצעים מראש מוצדקת.

הוועדה ביקשה ממשרד התקשורת להציג בדיון הבא את ההצעה הסופית, הכוללת את הנוסחה לקביעת התעריף וכן את משך הזמן המוקדם לבחינת המבצעים של בזק והוט. השר ארדן השיב ואמר כי קשה מאוד לעצור מבצע אחרי שהוא כבר יצא. הוא הוסיף כי הוא מסכים שיש לתחום את זמן הבדיקה לזמן קצר לתת למשרד להציע לוועדה את פרק הזמן הזה בדיונים הבאים.

בתגובה לססטוס של ארדן אמרו בעמותה לדמוקרטיה מקדמת: "לכל לוביסט יש שם, כמו גם לכל חברת לובינג. ייטב ששרים המתלוננים דחופות על לחצי לוביסטים, יפסיקו לסייע בהסתרת זהותם של העוסקים בדבר. לאור עדותו האחרונה של השר גלעד ארדן, 'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת' מצפה כי יביע תמיכה פומבית בחקיקת חוק לוביסטים נוקשה בישראל, כזה שיסדיר באמת את התנהלותם של לוביסטים בכנסת ומחוצה לה."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן