Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

מרהיבים ביופיים: רכבי הוינטג’ שנמכרו לאחרונה תמורת סכום עצום

מעצב רכב איטלקי הציג בתחילת שנות ה-50 של המאה הקודמת שלושה דגמים עתידניים של אלפא רומאו. מה גרם להם למשוך לאורך השנים תשומת לב חריגה?
מערכת פורבס

רכבי קונספט הם תמיד הזדמנות נהדרת לתפוס את רוח התקופה. הם לא אמורים להימכר ולא אמורים לשמש אף אחד, כך ששיקולים כלכליים ולוגיסטיים מפנים את מקומם לפרמטר אחד – המראה – ומותירים את המעצב עם חופש מוחלט לגבש את הפנטזיה המוטורית המושלמת.

זה מה שעשה מעצב הרכב האיטלקי פרנצ’סקו סקליונה בעזרת מפעל הרכב האייקוני Carrozzeria Bertone, בתחילת שנות ה־50 של המאה הקודמת. סקליונה הציג שלושה דגמים עתידניים של אלפא רומאו B.A.T. (שמוספרו 5, 7 ו־9) והוצגו לציבור בנפרד בין 1953 ל־1955.

Darin Schnabel Courtesy of RM Sotheby’s

הקונספט שאליו כיוון המעצב: אווירודינמיקה מושלמת. מהרגע שהוצגו לראשונה, תפסו כלי הרכב המרהיבים, באופן לא מפתיע, הרבה מאוד תשומת לב.

Darin Schnabel Courtesy of RM Sotheby’s

מאז התגלגלו במשך עשרות שנים בין אתרים שונים בעולם עד שאוחדו בשנית בתערוכת פיבל ביץ’ בקליפורניה ב־1989, שלאחריה נרכשו על ידי אספן רכבים. באוקטובר האחרון נמכרה השלישייה במכירה פומבית של סותבי’ס בניו יורק. המחיר: 14.8 מיליון דולר.

צילומים: Darin Schnabel Courtesy of RM Sotheby’s