רעבים? ההמבורגר הזה יעלה לכם 250 דולר

השלט מחוץ למסעדת Beer & Buns של מלון The Court במנהטן מפרסם מנת המבורגר של 7.5 דולר במסגרת ה"Happy hour" של המקום. אך בעוד שתוכלו למצוא בתפריט המסעדה, המתמחה במנות עם טוויסט אסיאתי, שפע לחמניות באן מסורתיות – טעימות אך רגילות למדי, יש בו גם פריט אחד מאוד יוצא דופן: המבורגר מפנק, שמהווה את מנת הדגל של המסעדה ועולה לא פחות מ-250 דולר, או קרוב ל-900 שקל.

ההמבורגר המעודן עשוי מנתח בקר קובה משובח שגודל ביפן לפי מסורת קפדנית וארוכת שנים, כבד אווז, פטריות כמהין לבנות וקוויאר. כל אלה מונחים בתוך לחמניית באן אוורירית. אם עשינו לכם חשק למנה, כדאי שתדעו שבנוסף לתקציב לא קטן, תצטרכו גם להזמין אותה יום מראש. כדי להשקיט את מצפונכם, בוודאי תשמחו לשמוע ש-10% מהמחיר ששילמתם לא עובר אל המסעדה אלא לארגון צדקה המחלק מזון לנזקקי ניו יורק.

שף המסעדה, וויסיט פנפיניו תכנן במקור לעצב מנה של 1,000 דולר, אך התפשר בסופו של דבר על רבע מהמחיר בלבד, אותו שילמו עד היום כ-25 לקוחות. המצרכים לכל מנה כזו עולים כ-133 דולר: בקר הקובה המיובא עולה 40 דולר, הקוויאר 53 דולר, כבד האווז כ-20 דולר וכך גם הכמהין.

כאשר תטעמו את המעדן, סביר להניח שתבינו מיד שאין שום סיכוי שתוכלו לסיים את המנה לבדכם. הבשר עשוי מידיום-רייר והמיצים החמאתיים שלו מנצנצים עליו, אז מגיעה המעטפת הצרובה ואז כל שאר הטעמים מגיחים: השומניות של כבד האווז, המליחות של הקוויאר וטעם האדמה של הכמהין. הוא כל כך עשיר שיש לקחת כמה הפסקות באכילה על מנת להתמודד איתו.

בסתיו הקרוב, המסעדה תציע גרסה מוקטנת של המנה, המכילה את אותם המרכיבים אך עולה רק 100 דולר. אם אתם מבקרים בניו יורק, ויש לכם אומץ, אתם מוזמנים לנסות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן