רשות המסים חשפה רשת בינלאומית של זיוף יצירות אמנות

רשות המסים פשטה היום על משרדיהם ובתיהם של 18 חשודים בהלבנת הון ובהפעלת רשת מתוכמת של זיוף איכותי של יצירות אמנות. לחשודים מיוחסות עבירות על חוק איסור הלבנת הון, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה ועבירות על פקודת המכס.

במסגרת החקירה, עלה חשד כי האנשים היו מעורבית ברשת בינלאומית שעסקה בזיוף ובמכירה של יצירות אומנות ופעלה לאורך שנים בארץ וברחבי אירופה. מממצאי החקירה עולה כי במקרים רבים, זויפו פרטי אומנות וציורים באופן מתוחכם ומקצועי, תוך שימוש בחומרי גלם שפותחו ונרכשו במיוחד לצורך ביצוע הזיוף האיכותי. כמו כן עולה חשד כי בסיוע מעבדות ואנשי מקצוע נוספים, הוכנו מסמכים שלכאורה נתנו כיסוי חוקי ליצירות. מלביני ההון ומומחי האומנות חברו יחד, על פי החשד, הפיצו את היצירות בגלריות בישראל ובאירופה במקביל להלבנת הכספים מהמכירה.


צילום: IngImage / ASAP

בנוסף, במסגרת החקירה עלה חשד לפעילות רבת שנים של הלבנת הון מתוחכמת והעלמות מס, בין היתר באמצעות משרדים למתן שירותי מטבע ובאמצעות עורכי דין. החשד הוא כי במקרים רבים נעשתה העברת כספים בעבור לקוחות שביקשו להעבירם מישראל ולתוכה תוך הימנעות מדיווח כדין, זאת בעבור תמורה כספית לחשודים כ"מלבינים".

במהלך הפשיטה שנערכה במקביל לפעילות רשות האכיפה הגרמנית, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים כמעורבים בפרשה, הוקפאו חשבונות בנק ונתפסו נכסים.

לחשודים מיוחסות עבירות על חוק איסור הלבנת הון, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה ועבירות על פקודת המכס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן