רשימת משני המשחק העולמיים: צוקרברג, בזוס והמנהיגים העסקיים שמשנים את העולם

אומרים שככל שדברים משתנים יותר, כך הם נשארים אותו דבר, אבל האמרה הזו לא נכונה לגבי 30 הממציאים שמרכיבים את רשימת פורבס הראשונה אי פעם של "משני המשחק הגלובליים".

למרות מצבה המדשדש של הכלכלה הגלובלית והדאגות המתמשכות לגבי אי שוויון בהכנסה, פרטיות, אבטחה, מדיניות של הבנקים המרכזיים ומחירי האנרגיה, הקבוצה הזו והחברות שחבריה מנהלים נהנית מצמיחה איתנה. בעידן של התפתחויות עצומות בכל תחום כמעט, האנשים האלו נמצאים בחזית של שינויים מעוררי קנאה, אותם מאמצים ומעתיקים יריבים ברחבי העולם.

ברחבי תעשיות ומדינות, קצב החדשנות רק הולך ועולה. מתפוצה של תחבורה בערים הגדולות בעולם (אובר של טרביס קלאניק) ועד לקיצוץ העלות של ריצוף די.אנ.איי כך שרפואה מותאמת אישית הופכת במהרה למציאות (אילומינה של ג'יי פלטלי), רשימת משני המשחק העולמית של פורבס משקפת עולם בו אנשים וחברות חדשים ועונתיים מסוגלים להגיע למקומות באופן בלתי מוגבל כמעט.

מארק צוקרברג הפך למיליארדר לפני יום הולדתו ה-24 הודות לצמיחה האדירה של פייסבוק, אבל הוא לא הפסיק להוסיף אמצעים כדי שהעסק החדשני שלו יישאר יציב, כאשר הרשת החברתית עברה את רף מיליארד המשתמשים בכל יום. שירות שיתוף התמונות אינסטגרם היה רק ההתחלה. במהלך השנים האחרונות בלבד פייסבוק ביצעה רכישות בשווי עשרות מיליארד דולרים כדי לחדד את כישוריה בשליחת הודעות (22 מיליארד דולר עבור ווטסאפ) ומציאות מדומה (2 מיליארד דולר עבור אוקולוס).

מארק צוקרברג. גם משנה משחק וגם מיליארדר | צילום: פייסבוק

ברשימה נמצא גם ריד האסטינגס, אשר השירות שלו היה במקור DVD שנשלח במייל ונראה במבט לאחור כסוס טרויאני. כעת נטפליקס הפכה למובילה עולמית בשירותי צפייה ישירה בווידאו, מוכנה להיאבק במרוץ לפיתוח תוכן מקורי אקסקלוסיבי ומשיגה שחקנים ובמאים נוצצים בעולם הבידור.

הרשימה של הממציאים ומשני המשחק לא מוגבלת לארה"ב. בום קינג מ-Coupang מאיים על ג'ף בזוס ואמזון (חבר נוסף ברשימה), והוא מנהל את אתר המסחר האלקטרוני עם הצמיחה המהירה ביותר של דרום קוריאה אי פעם. על המסלול להיות גם ברשימת המיליארדרים של פורבס עם שווי של 950 מיליון דולר, קים חותך את זמני המשלוח עם מסלולים מותאמים ללקוח ומחסנים שמפוקחים על ידי אלגוריתמים. רוב ההזמנות יכולות להיות בדלת הלקוח תוך יום או פחות.

יורג' פאולו למן, המיליארדר הברזילאי מאחורי 3G Capital, מחזיק בידיו ספר חשבונות משמעותי שמשנה את המשחק עבור התומכים הנאמנים של עסקי המזון והמשקאות. למן רכש וייעל את חברת המשקאות הגדולה בעולם – Anheuser-Busch InBev שהיא חברת האם של באדוויזר, רשת המזון המהיר בורגר קינג ויצרנית הקטשופ היינץ, כאשר האחרונה היא בבעלות משותפת עם וורן באפט.

בעוד שחברי הרשימה נעים בין הגילאים 31 ל-76, אף אחד מהם לא מחוסן בפני הזמן. אבל אחד מהם מקווה להפוך אותו לכזה שמהווה פחות נזקים פיזיים. אוסמן קיבאר, מייסד סטארט-אפ הביוטק Samumed, מאמין כי החברה תמציא תרופות שיכולות לשנות את תהליך ההזדקנות, ומתמקד בתחומים כמו התקרחות וקמטים בתור התחלה, כאשר הוא מכוון לבעיות כמו סרטן ואלצהיימר בעתיד.

דבר אחד ברור מאוד מרשימת משני המשחק: שינוי העולם הוא גם רווחי. מעל לשני שליש מה-30 שנמצאים ברשימה, כולל קיבאר, הם מיליארדרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן