שבוע האופנה בניו יורק: הגימיקים תפסו את מרכז הבמה

שבוע האופנה בניו יורק ננעל ביום חמישי, והותיר את עולם האופנה מהורהר משהו. בהיעדר חידושים כמעט בתחום, פנו מעצבים רבים לאפיקים אחרים, על מנת למשוך את עניינם של אלפי המבקרים בתצוגות האופנה. את מרכז הבמה תפסו השנה מגוון גימיקים, חלקם מעניינים וחלקם פחות, אך כולם הותירו רושם כלשהו. אלה הם הרגעים הגדולים והבלתי נשכחים של אירועי האופנה, שפתחו את עונת הסתיו ברחבי העולם.

בגדים זוהרים בחושך 

מעצב האופנה אלכסנדר וונג הציג בניו יורק את אחת הקולקציות המסקרנות ביותר של השבוע. עונת האביב החדשה של וונג מאופיינת בקו ספורטיבי מובהק, ובצבעוניות דלילה אך קלאסית של שחור ולבן. אולם, אלמלא עשה וונג שימוש חכם בשילובי בדים וטקסטורות וכן בחידושים טכנולוגיים, הייתה זו עוד קולקציה משעממת וממוחזרת, כפי שהציגו קלוין קליין ו-DKNY למשל. 

אלא שהקולקציה של וונג הציגה ערבוב מרתק של בדים רכים וקשים, ושילוב מעניין של טקסטורות נוקשות מול זרימה חופשית. כל הבגדים הדגימו סימטריה מושלמת, וחיתוכים וגימורים ברורים וחדים. אך את ההפתעה המרשימה ביותר הציג וונג רק בסוף התצוגה. לאחר שביקש מהקהל באולם שלא להשתמש במצלמות פלאש במהלך התצוגה, הופיעו על המסלול דוגמניות לבושות בבגדים זוהרים בחושך. האווירה באולם הייתה עתידנית משהו, ונתנה תחושה של חדשנות. אין ספק שהפינאלה של וונג הציב רף גבוה מאוד עבור כל מי שהציג אחריו, אך לצערינו, לא היו רבים שעמדו בו.

סיום זוהר בחושך, תצוגת האופנה של אלכסנדר וונג  | צילום: רויטרס

בכורה עולמית למשקפיים של גוגל

בדומה לאלכסנדר וונג, גם התצוגה של דיאן וון פרסטנברג הצליחה להפתיע. המעצבת הוותיקה שלפה גם היא גימיק טכנולוגי שהשאיר רושם על הצופים, כשהרכיבה על פניהן של כל הדוגמניות בתצוגה שלה את משקפי הזכוכית המדוברים של גוגל. מדובר במשקפיים חכמים, המשמשים כמסך מחשב לכל דבר, ובאמצעותם יכול המשתמש לגלוש באינטרנט, לנהל צ'טים ועוד.

על פי דווח באתר The Verge, שיתוף הפעולה של פרסטנברג וחברת גוגל נעשה במסגרת פרויקט מיוחד, בו צילמה ענקית הטכנולוגיה סרט וידיאו המציג את מאחורי הקלעים של תצוגת האופנה, דרך עדשות המשקפיים החכמות. בניגוד לוונג, למרות השימוש בגאדג'ט העתידני משהו, שמרה פרסטנברג על אווירה אופנתית למדי, והשתמשה במשקפיים המשוכללים כאביזר משלים לבגדי הקולקצייה.

 
המעצבת דיאן וון פרסטנברג ומייסד גוגל סרגיי ברין מרכיבים את משקפיי גוגל | צילום: רויטרס

מעצבת בת 70 ודוגמנית בת 80

בניגוד גמור למגמות ששלטו בעולם האופנה בשנים האחרונות, במסגרתן כוונה התעשייה כולה לצעירים ולעיתים אפילו לילדים, היו השנה מספר מעצבים שבחרו ללכת לכיוון ההפוך ושילבו בקמפיינים ובקולקציות שלהם נשים מדור הזהב. את הטרנד המפתיע התחיל בית האופנה לנווין שבחר בג'קי טאג'ה מורדוק בת ה-82, כפרזנטורית בקמפיין החורף שלו, והמשיך גם על המסלול בשבוע האופנה בניו יורק.

את הזרקור הפעם תפסה כרמן דלאורפיצ'ה, סופר מודל בת 81, הדוגמנית המבוגרת בעולם כיום. דלאורפיצ'ה כיכבה בתצוגות של המעצבת נוריסול פרארי ושל בית האופנה הפיני מרימקו, והוכיחה שוב שלסטייל אמיתי אין גיל. הדוגמנית הוותיקה החלה את דרכה בגיל 16 ולא הפסיקה לעבוד עד היום. היא כיכבה לראשונה על שער העיתון ווג בשנת 1947, תחת שרביטה של העורכת האגדית של המגזין, דיאנה פרילנד.

הדוגמנית המבוגרת בעולם, כרמן דלאורפיצ'ה | צילום: רויטרס

המעצבת הוותיקה בטסי ג'ונסון חגגה במסגרת שבוע האופנה בניו יורק את מסיבת יום הולדתה ה-70. בדומה לדלאורפיצ'ה, גם ג'ונסון נמצאת בתחום האופנה מאז המאה הקודמת, וסוגרת כמעט יובל כמעצבת מובילה בארה"ב. כמו תמיד, הציגה קולקציית האביב של ג'ונסון לפטה צבעונית שלא תבייש אף ספרון קומיקס ודימויים תיאטרליים וקריקטוריים רבים.

המוטיב החוזר בתצוגה של ג'ונסון הפעם היה מעין מחווה למגזין הגברים פלייבוי, כאשר הדוגמניות על המסלול נראו כשפנפנות של יו הפנר. הדובדבן שבקפצת בתצוגה של ג'ונסון היה כמובן הופעתה של הזמרת סינדי לאופר, שהרקידה את הדוגמניות והקהל בשיריה המפורסמים משנות ה-80. 

המעצב זאק פוזן עם הדוגמניות קוקו רושה (מימין) ונעמי קמפבל | צילום: רויטרס

אלימות בשורה הראשונה של זאק פוזן

את הדרמה הגדולה ביותר בשבוע האופנה הניו יורקי סיפקה תצוגת האופנה של זאק פוזן, כשקרב על מקום בשורה הראשונה שם הסתיים בסטירת לחי מצלצלת. על פי דיווח במגזין WWD, הכל התחיל כמה שעות לפני התצוגה, לאחר שנציג שירותי הכיבוי של ניו יורק הורה למפיקי התצוגה לצמצם את מספר המושבים, בין היתר גם בשורה הראשונה.

כתוצאה מכך, נאלצה אשת יחסי הציבור של פוזן לין טזורו להודיע לביתה של עורכת מגזין האופנה הפריזאי הנחשב L'officiel כי לא תשב בשורה הראשונה. ג'ניפר איימר לקחה את החדשות בצורה קשה למדי, היות ובעולם האופנה השורה הראשונה בתצוגה נחשבת לסמל סטטוס מובהק, והחלה להתווכח עם טזורו. במהלך הויכוח התלהטו הרוחות בין השתיים ולטענת איימר, לאחר שהיחצ"נית דיברה אליה בגסות, לא הייתה לה ברירה אלא לסטור לה. טזורו ההמומה הודיעה לאחר התצוגה כי בכוונתה להגיש תביעה בסך מיליון דולר נגד איימר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן