שבוע לפני הודעת הריבית האחרונה של פישר: הדולר ממשיך לצנוח – היציג נקבע על 3.594 שקלים

למרות הצעדים של בנק ישראל, השקל ממשיך להתחזק אל מול הדולר. שער הדולר ירד היום ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.594 שקלים. היורו נסחר ללא שינוי ושערו היציג נקבע על 4.808 שקלים.

רכישות המטח הגדולות והפחתות הריבית (ב-0.5% בשבועיים) לא הועילו ושער הדולר נמוך כעת ב-3% (כ-10 אגורות) משערו לפני הפחתת הריבית השנייה. למרות רכישת 1.2 מיליארד דולר על ידי בנק ישראל בחודשיים האחרונים, הוא לא הצליח ליצור פיחות בשקל. גם הפחתת הריבית הכפולה והחריגה (בשתי מנות של 0.25%) לא עזרה והשקל המשיך להתחזק.

צילום: רויטרס

הנגיד פרופ' סטנלי פישר הדגיש מספר פעמים כי הפחתת הריבית הכפולה נועדה למנוע התחזקות השקל, הפוגעת ביצואנים ובעסקים. הפחתת הריבית החריגה (ב-13 במאי) הפתיעה את השוק וגרמה לפיחות חד של 4.2% בשקל. אולם הפחתת הריבית השנייה שבוצעה במועד הרגיל לא פעלה בכיוון הרצוי ושער הדולר דווקא יורד בהתמדה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הלחץ על הדולר-שקל נמשך והבוקר נסחר הצמד באזור רמת התמיכה של 3.592. זוהי רמת מחיר קריטית מבחינה טכנית, ושבירה שלה עשויה להאיץ מהלך נוסף כלפי מטה, ייתכן כי עד השפל ב-3.545. אולם ביממה הקרובה השוק מצוי בהמתנה דרוכה לאירוע המכריע של השבוע – ישיבת המדיניות החודשית של הבנק הפדרלי, שתחל היום ותימשך עד מחר, ובה יוחלט אם להתחיל ולצמצם את היקף ההרחבה הכמותית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן