שבוע רביעי ברציפות: וול סטריט ננעלה בעליות

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בעליות חדות על רקע המגמה החיובית היום באירופה, מספר נתוני מאקרו שהתפרסמו הערב והמשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2013. היה זה השבוע הרביעי ברציפות בו ננעלים המדדים המרכזיים בבורסות ארה"ב בעליות.

הדאו ג'ונס התחזק ב-0.8%, מדד הנאסד"ק הוסיף 1% לערכו ומדד ה-S&P 500 רשם עלייה של 0.9%.

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום במגמה חיובית על רקע נתוני מאקרו חיוביים המראים התאוששות של ענף הרכב. היום פורסם כי מכירות המכוניות החדשות באירופה עלו ב-1.8% בחודש אפריל לכ-1.08 מיליון כלי רכב בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. מדובר בעלייה הראשונה מזה כשנה וחצי. נתון זה מעודד ומעיד על התאוששות ענף הרכב שסבל פגיעה קשה בשנים האחרונות בעקבות המשבר הכלכלי שפקד את גוש היורו. בורסת לונדון התחזקה ב-0.5%, בורסת פאריס הוסיפה 0.5% לערכה ובורסת פרנקפורט רשמה עלייה של 0.2%.

גם באסיה ננעל היום המסחר בעליות: בורסת שנחאי טיפסה ב-1.4%, בורסת טוקיו התחזקה ב-0.7% ובורסת הונג קונג הוסיפה 0.2% לערכה. אתמול פורסם כי המשק היפני צמח ברבעון הראשון של השנה ב-0.9%, לעומת עלייה של 0.3% ברבעון הקודם. הנתונים הכו את תחזיות האנליסטים שצפו לצמיחה של 0.7%.


צילום: רויטרס

ארה"ב צפויה להגיע מחר לתקרת החוב שלה – כך הודיע היום שר האוצר האמריקאי, ג'ק לו, לקונגרס. לו ציין כי הממשל נוקט בצעדים על מנת למנוע את פריצת תקרת החוב. "על הקונגרס לפעול בהקדם כדי להגן על דירוג האשראי של ארה"ב לפני שיהיה מאוחר מדי", כתב שר האוצר האמריקאי.

הערב התפרסמו בארה"ב מדד אמון הצרכנים לחודש מאי של אוניברסיטת מישיגן אשר עלה ב-7.3 נקודות מרמה של 76.4 נקודות באפריל (רמתו הגבוהה מזה 6 שנים), ומדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש אפריל אשר עלה ב-0.6% ל-95 נקודות.

חברת יאהו מעוניינת להיכנס לתחום הרשתות החברתיות: על פי דיווח באתר All Things D, ענקית האינטרנט נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת רשת המיקרו בלוגים טאמבלר. על פי האתר, שווי העסקה מוערך בכמיליארד דולר. באתר AdWeek אישרו את הדיווח. מניית החברה נחלשה היום ב-0.2%.

לפי AdWeek, רכישת טאמבלר יסייע ליאהו לפנות לקהל חדש וצעיר. מאריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, מנהלת את המגעים באופן ישיר בעצמה. כמו כן העסקה עשויה לעורר עניין ביאהו מצד מפתחים, מהנדסים ומפרסמים, ולשפר את תדמיתה של החברה. מניית החברה עולה כעת ב-0.4%.

מניית Dell נחלשה היום ב-0.3% לאחר פרסום דוחות כספיים מאכזבים אתמול, אשר הצביעו על ירידה של 2.4% בהכנסות. הרווח הנקי של החברה עמד על 21 סנט למניה לעומת 43 סנט למניה ברבעון הקודם ולעומת צפי לרווח של 35 סנט למניה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן