“שבירה של הדולר-שקל מתחת ל-3.4 היא בלתי נמנעת”

"הדולר-שקל מצליח להחזיק מעמד מעל רמת 3.4, ואמש, לאחר שבחן במהלך היום את רמת המפתח הפסיכולוגית, הצמד מצא תמיכה והעפיל חזרה לעבר 3.415. ואולם, השבירה מתחת לרף הזה היא בלתי נמנעת", כך חוזים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל.
"הלחץ על הצמד ממשיך להיות כבד וכל ניסיון התאוששות מאבד מומנטום מהר מאוד. בוול-סטריט תוצאות הרווח החיוביות מגבירות את התיאבון של השווקים והמדדים שוב מטפסים לרמות שיא. בסנטימנט כזה הדולר מצוי בעמדת נחיתות, וזאת בשל הריבית האפסית שלו".

צילום: shutterstock

"אמש ביום השני לעדותה בפני הקונגרס, העניקה יושבת ראש הפד ילן מעט רוח גבית לדולר, כאשר אמרה שאם המצב בשוק התעסוקה ימשיך להשתפר הדבר עשוי להביא את הבנק לבצע העלאת ריבית מוקדם מן מהמצופה. בכך, שוב מאששת ילן את הזיקה שבין נתוני התעסוקה לבין מדיניות הריבית, וייתכן שלאור הערה זו, התנודתיות בעת פרסום נתוני התעסוקה הבאים תהיה גבוהה יותר. ואולם, אם לסכם את מכלול עדותה, נראה שהבנק עדיין דבק במדיניות הריבית האפסית בעתיד הנראה לעין ולא בטוח שהרמיזה הזו תביא לשינוי ממשי בתחזיות הריבית בקרב המשקיעים".

הדולר אמנם התחזק אמש בשוק המט"ח העולמי, מה שהתבטא גם במסחר למול השקל, ואולם זו היתה התחזקות מינורית. אם הדולר-שקל ישבור מתחת 3.4, הדבר יאיץ את הירידה וידרבן את הספקולנטים לדחוף את הצמד לטריטוריות חדשות. היעד הראשון יהיה 3.38, אבל זו רק ההתחלה", מסכמים בבית ההשקעות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן