שדים גם בבורסה: מנצ'סטר יונייטד עם שווי שוק של 3 מיליארד דולר

מנצ'סטר יונייטד זכתה 19 פעמים באליפות אנגליה, 11 פעמים בגביע ו-3 פעמים באליפות אירופה, אך כעת היא מוסיפה לארון תואר לא שיגרתי: הקבוצה הפכה לקבוצת הספורט הראשונה עם שווי שוק של למעלה מ-3 מיליארד דולר – הגבוה ביותר מכל קבוצות הספורט בעולם.

מניות הקבוצה האנגלית, שהוצעו לציבור מאז אוגוסט האחרון במחיר השקה של 14 דולר הציגו בהתחלה ביצועים גרועים אך במהלך הימים האחרונים המניה רשמה עליות נאות וסגרה את שבוע המסחר בוול סטריט כשהיא מגרדת את ה-17 דולר למניה. העליות האחרונות בוודאי שימחו את משפחת גלזר השולטת בקבוצה וכמו כן גם את המשקיע המפורסם – ג'ורג' סורוס – שרכש לא מזמן נתח מניות משמעותי.

העלייה האחרונה במחיר המנייה שלה דחפה את שווי הקבוצה עד ל-3.3 מליארד דולר, השווי הגבוה ביותר של קבוצת ספורט ולא רק בענף הכדורגל. במקום השני של שווי הקבוצות בעולם הספורט נמצאת קבוצת הפוטבול "דאלאס קאובויס" עם שווי של 2.1 מליארד דולר.


השדים האדומים | צילום: רויטרס

למרות שבמהלך הרבעון הראשון שבו נסחרה רשמה המניה ירידות הנבעו בעיקר עקב ירידה בהכנסות משידורי הטלוויזיה, התיאבון למניות של הקבוצה שזכתה 19 פעמים באליפות אנגליה לא נחלש – עסקות חסות חדשות עם חברות מיפן ומסין נחתמו ופוטנציאל הרווח מהליגה האנגלית (מנצ'סטר כרגע במקום הראשון) כמו גם מליגת האלופות הלך וגדל.

מנצ'סטר יונייטד יכולה לשנות מגמה ותפיסה של שנים – קבוצות ספורט הנסחרות בבורסה היו באופן מסורתי השקעות גרועות, אבל עד כה את השדים האדומים מתגלים כהשקעה טובה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן