שוברים שיא: האמנים שלא זכו לראות את שווי יצירתם

"אולימפיקס", יצירתם המשותפת של אנדי וורהול וז'אן-מישל בסקייה מ- 1984, נמכרה ב- 10,479,938$. בכך נשבר השיא הקודם ליצירה של השניים, שנקבע במאי 2011 בבית המכירות הפומביות פיליפס דה-פורי – כמו השיא הנוכחי. 

מעוררת עניין לרגל האולימפיאדה. היצירה של וורהול ובסקייה | רפרודוקציה: Phillips de   Pury Company

"אנחנו נרגשים מהתוצאות הערב, הממחישות כי יצירות נדירות שאיכותן גבוהה עודן מושכות הצעות מחיר גבוהות ומניבות תוצאות מצוינות", אומר מייקל מקגיליס – ראש מחלקת אומנות מודרנית בבית המכירות. היצירה הגיעה מהגלריה ברונו בישופברגר מציריך, אשר מכר אותה ישירות לבעליה (לשעבר, החל מאמש). הציור – אקריליק על קנווס – משך תשומת לב רבה השנה בשל האולימפיאדה המתקרבת (היצירה היא משנת 1984 בה נערכה אולימפיאדת לוס אנג'לס), והבידינג עליו הפך תחרותי עד הסגירה במחיר שצוין; בפיליפס נמנעים מלהסגיר את שמו של הקונה.יצירות נוספות רבות ניפצו הלילה את הערכות המחיר המוקדמות לגביהן: גם כאן בלט בסקייה, שיצירתו "האירוניה של השוטר הכושי" נמכרה בלמעלה מ-12.5 מיליון דולר. בין האחרות שנמכרו מעבר לציפיות ניתן למנות את "הנסיכה דיאנה" של וורהול (1.5 מיליון), U-sculpture של וויד גויטון, (כ-300,000$) ו"בינארי אפרקייס" של אובה אוורבך (כ- 150,000$). ציור של מיקל ברצ'לו מ-2006 הכפיל את צפי המחיר שלו ונמכר גם הוא בלמעלה ממיליון דולר בסופו של דבר.                                                                       Irony of Negro Policeman, מ-1981. יצירתו של בסקייה נמכרה בלמעלה מ-12.5 מיליון דולר | רפרודוקציה: Phillips de Pury & Compan

בסה"כ גרף ערב המכירה אמש למעלה מ-36 מיליון דולר, 98% מהסכום המצופה – עבור 86% מהיצירות שהועמדו למכירה. בין היצירות שלא נמכרו: יצירות של איב קליין וג'ורג' קונדו.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן