שובר שיאים בגיל 84: וורן באפט סיכם על העסקה הגדולה ביותר שלו אי פעם

בגיל 84, איש העסקים האמריקאי וורן באפט רושם היסטוריה. האדם השלישי ברשימת עשירי העולם (והשני בדירוג העשירים האמריקאי) ומי שמכונה "הגורו של עולם ההשקעות" רשם היום את העסקה הגדולה ביותר שעשה אי פעם. חברת ההשקעות שלו, ברקשייר הת'אווי, סיכמה על רכישת חברת Precision Castparts עבור לא פחות מ-37.2 מיליארד דולר, כך על פי סוכנות הידיעות האמריקאית בלומברג.

על פי הדיווח, הסכים באפט לשלם סכום המהווה פרמיה של למעלה מ-20% מערכה של המניה כיום. חברת Precision Castparts מייצרת שורה ארוכה של רכיבים מכאניים לתעשיית האנרגיה התעופה המובילות בעולם. בין לקוחותיה הקבועות והבולטות ניתן למצוא חברות ענק דוגמת בואינג ו-LG.

הגדולה ביותר שלו. באפט | צילום: thinkstockphotos

מניית החברה צנחה בחודשים האחרונים בחדות, בעיקר על רקע צניחת מחירי האנרגיה בארה"ב (שנגרמו עקב הירידות במחיר הנפט ברחבי העולם). כעת, נראה כי "גורו ההשקעות" סבור כי מדובר בהזדמנות פז לרכוש את החברה במחיר הוגן – וכי הוא מאמין כי ערכן של המניות ישוב לצמוח בעתיד.

באפט, כאמור, הוא האדם השלישי בעושרו בעולם על פי דירוג פורבס, עם הון אדיר בן 67.4 מיליארד דולר. המיליארדר בן ה-84, אשר בנה את הונו במו ידיו, נהנה מהשנה הטובה ביותר שידעה חברת האחזקות שלו אי פעם, כששווי החברה הגיע לשיא כל הזמנים. בחודש פברואר האחרון החברה דורגה רביעית בדירוג החברות הציבוריות הרווחיות ביותר בארה"ב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן