שוד ענק: כנופיית האקרים גנבה 45 מיליון דולר משני בנקים במזה"ת

שבעה גברים נעצרו לאחרונה בארה"ב והואשמו במעורבות בשוד סייבר מהגדולים בעולם. 45 מיליון דולר נגנבו משני בנקים גדולים במזה"ת, כאשר רשת פושע סייבר פרצה לאתרי סליקת אשראי ומשכה כספים מכספומטים ב-27 מדינות. 

משרד המשפטים האמריקאי האשים שמונה גברים בהקמת התא הניו יורקי של ארגון הפשע הקיברנטי. שבעה מהם נעצרו כאשר מנהיג התא לכאורה נרצח ברפובליקה הדומיניקנית ב-27 באפריל. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מנהיגי ארגון הפשע ככל הנראה נמצאים מחוץ לארה"ב, אולם הגורמים המעורבים בחקירת הפרשה מסרבים למסור פרטים נוספים. עם זאת, אחד הפרטים שהסכימו החוקרים למסור היה המהירות בה בוצעו הפשעים. באחד המקרים, נגנבו 40 מיליון דולר מכספומטים ב-24 מדינות בתוך 10 שעות בלבד על ידי 36 אלף העברות שונות. 

במסיבת עיתונאים שנערכה בניו יורק אמרה התובעת המחוזית של מזרח המדינה לורטה לינץ': "במקום אקדחים ומסכות, פושעי הסייבר השתמשו במחזבים ניידים ובאינטרנט". עוד הוסיפה לינץ' "באמצעות הזזת מידע ממקום למקום הצליחו הפושעים להוציא את הכסף מהרשת המאובטחת של התאגידים הבנקאיים אל הרחובות של העיר ניו יורק".


צילום:ingimage/ASAP

השוד הענק מדגים את האיום הגדול שמהווים פשעי הסייבר עבור המערכת הבנקאית כולה. חוקרי הפרשה הדגישו את יכולות הדיוק הכירורגיות של הפושעים, את האופי הגלובלי של הארגון ואת המהירות בה הוציאו את מזימתם לפועל ב-27 מדינות שונות. 

על פי כתב האישום, הארגון פרץ למחשביהם של שתי חברות סליקת אשראי, אחת בהודו והשנייה בארה"ב. הפריצה התרחשה בפברואר האחרון אך החוקרים סירבו למסור את פרטי החברות המעורבות. 

ההאקרים הצליחו להגדיל את מסגרת האשראי של בחשבונות בשני בנקים באיחוד האמירויות. לאחר מכן הם חילקו כרטיסי אשראי מזוייפים ל"קופאים" ברחבי העולם, אשר יכלו כעת למשוך מיליוני דולרים מכספומטים בכל העולם. 

בניו יורק למשל, חברי הארגון יצאו לרחוב עם כרטיסי אשראי של חשבון אחד בלבד בבנק אוף מוסקט ולאחר עשר שעות הצליחו לבצע 2,904 משיכות של 2.4 מיליון דולר. במקביל, צוותים במדינות אחרות עסקו בפעולות דומות, ומשכו כ-40 מיליון דולר מבנק אוף מוסקט, בנוסף ל-5 מיליון דולר שגנבו מרקבנק בדצמבר, לפי כתב האישום. בסך הכל משכו חברי הארגון כספים 40,500 פעמים ב-27 מדינות.

חברת מסטרקארד הודיעה כי היא משתפת פעולה עם החוקרים וכי שיטת הסליקה שלה לא נפגעה בעת ביצוע הפשע. את תגובת שני הבנקים המעורבים לא ניתן היה להשיג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן