שוות זהב: מיהן קבוצות הספורט היקרות בעולם?

פורבס עורך דירוג של הקבוצות העשירות ביותר בליגות הספורט הראשיות מאז 1998. ריאל מדריד נשארת במקום הראשון זו השנה השלישית, עם שווי של 3.26 מיליארד דולר. ממוצע השווי של קבוצה ברשימה השנה הוא 1.75 מיליארד דולר, הגבוה ביותר מאז החל הדירוג, והוא מהווה עלייה של 31% מהשנה שעברה.

ריאל מדריד, זוכת ליגת האלופות ב-2014 והקבוצה היקרה ביותר בעולם | צילום: יוטיוב 

ברשימה נמצאות 51 קבוצות השנה, כאשר הקבוצות האמריקאיות מרכיבות את רובה. במקום ה-2 נמצאות הקבוצות האמריקאיות דאלאס קאובויז מליגת הפוטבול האמריקאי, וקבוצת הבייסבול ניו יורק ינקיז, עם שווי של 3.2 מיליארד דולר כל אחת. אחריהן סוגרת את השלישייה הראשונה קבוצה ספרדית נוספת – ברצלונה עם 3.16 מיליארד דולר. מנצ'סטר יונייטד הבריטית מופיעה אחריה עם 3.1 מיליארד דולר.

ליגת ה-NBA הכפילה את נוכחותה ביותר מחצי, כאשר 10 קבוצות NBA מופיעות ברשימת 2015, בהשוואה ל-4 קבוצות בשנה שעברה.
הליגה הבכירה בבייסבול האמריקאי, שכללה 6 קבוצות ברשימה של 2014, הכפילה את נוכחותה השנה, עם 12 קבוצות שנמצאות ברשימת 2015. 20 קבוצות מליגת הפוטבול הלאומית בארה"ב נמצאות ברשימה, הרבה יותר מכל ספורט אחר. 12 קבוצות אחרות הן מליגת הבייסבול העליונה, 7 קבוצות כדורגל, קבוצה אחת מליגת ההוקי הלאומי האמריקאית וקבוצה נוספת ממירוץ המכוניות פורמולה 1.

צילום: thinkstock

את הרשימה סוגרות שלוש קבוצות אמריקאיות שקרובות מאוד לאותו הסכום – אטלנטה ברייבס, הדאלאס מאבריקס ומינסוטה וייקינגס – עם 1.15 מיליארד דולר כל אחת.

המתודולוגיה התבססה על הערכות שווי שבוצעו בשנה האחרונה מענפי הספורט השונים. שווי כל קבוצה נקבע לפי ההון העצמי שלה בנוסף לחובותיה, על בסיס העסקאות הקיימות.

מי הקבוצה הפופולרית ביותר במדיה החברתית?
הקבוצות האמריקאיות אולי שולטות מבחינת מזומנים, אבל בכל הקשור לרשתות חברתיות – קבוצות כדורגל אירופאיות הן הפופולריות ביותר במדיה החברתית.

ברשימה זו ריאל מדריד נמצאת במקום השני, ואילו יריבתה ברצלונה מגיעה למקום הראשון עם 100.9 מיליון עוקבים בפייסבוק ובטוויטר. ריאל מדריד לא רחוקה ממנה עם 99.8 מיליון עוקבים. מנצ'סטר יונייטד מככבת גם פה, במקום השלישי עם 70.9 מיליון עוקבים. אחריה נמצאות קבוצות בריטיות נוספות: צ'לסי (48.7), ארסנל (39) ובאיירן מינכן נמצאת במקום ה-6 עם 32.9 מיליון עוקבים. ליברפול במקום ה-7, מילאנו במקום ה-8 ולוס אנג'לס לייקרז שהיא קבוצת הכדורסל והקבוצה האמריקאית היחידה ברשימה. סוגרת את העשירייה הראשונה מנצ'סטר סיטי עם 21.8 מיליון עוקבים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן