שופינג בלי ייסורי מצפון: מיזם חברתי חדש לאוהבי האופנה

לתרום בגדי מעצבים ולשנות את העולם. זה המוטו של פרויקט האופנה', אתר שבו משתמשים יכולים לתרום בגדים ולעזור לעמותות ברחבי העולם. באתר תוכלו למצוא מציאות כמו שמלות של קלווין קליין ב-49 דולר – אבל מה שאפילו יותר טוב מהמחירים הזולים הוא ש-55% מהמחיר הולך לצדקה. למעשה, בשנתיים שחלפו מאז הקמת האתר הסטראט-אפ גייס כמעט 600 אלף דולר ליותר מ-1,700 ארגוני צדקה.

אז איך זה עובד? לאחר שבחרו ארגון צדקה, אנשים תורמים בגדים, תיקים, נעליים ואביזרים של מעצבים ידועים חדשים או יד שנייה (באתר אפשר למצוא כמעט את כל המותגים, החל מלונגצ'אמפ, דרך דולצ'ה גבאנה ועד נעליים של מלונו בלאניק). לאחר מכן 'פרויקט האופנה' מצלם את הסחורה ומקדם אותה באתר. לאחר מכן אנשים קונים את הסחורה ויותר ממחצית מהרווח של האתר הולך לצדקה (התורמים מקבלים זיכוי מס).

צילום: מתוך אתר החברה

האתר השיג לאחרונה מימון בשווי 7.2 מיליון דולר מקבוצת משקיעים פרטיים. את הכסף ישקיע הפרויקט בצילומי המלאים, עבודה עם יותר קמעונאים והגעה ליותר עמותות.
הרעיון לפרויקט עלה במוחה של אמנדה פאלמר, שייסדה את האתר עם עורכת הדין, בוגרת הרווארד כריסטין ריזק, כאשר היא מצאה מעיל חדש של מותג 'אליס פלוס אוליביה' למכירה בחנות יד שנייה ב-2 דולר בלבד. מתוך הידיעה כי המעיל שווה לפחות 100 דולר וכי בגדים, נעליים ואביזרים בשווי 13 מיליארד דולר נתרמים מדי שנה, היא החליטה כי חייבת להיות דרך טובה יותר למחזר את מוצרי המעצבים.

"החברה הוקמה מתוך תשוקה אישית שלי ושל השותף שלי" מספרת פאלמר. "מה שאני הכי אוהבת בפרויקט הזה הוא כמות ההשפעה שאנשים משיגים דרך הבגדים שלהם".
אחרי שלוש שנים של פעילות, יצר הפרויקט שותפות עם שבוע האופנה של מרצדס בנץ בניו יורק על מנת לעזור לקרן האיידס. כמו כן, הם החלו לעבוד יחד עם מותג האופנה ניימן מרקוס ויצרו תוכניות תרומה בשיתוף עם נורדסטרום וחנויות מותגים רבות נוספות. סלבריטאים כמו היידי קלום פתחו את הארונות שלהם, וכל ההכנסות מהאירועים איתם נתרמו לצדקה.
הקמעונאים היו חלק בלתי נפרד ועזרו להפיץ את הבשורה וליצור עוד ועוד שיתופי פעולה עם מעצבים וחנויות. פאלמר ומרת כי המעצבים הפופולריים ביותר באתר הם ' Coach', 'מייקל קורס', 'טורי בורצ' ו'קייט ספייד'.

ובעוד רוב התורמים והלקוחות מתגוררים בארה"ב, פאלמר מספרת כי האתר קיבל תרומה מיוחדת מתומך נלהב לאחרונה" תיק שאנל מעור עם חותמת דואר מבריסל שבבלגיה. האהבה הגדולה לאופנה הופכת את הנתינה לחסרת גבולות.

רוצים לשמוע על עוד מיזמים חברתיים טכנולוגיים שישנו את העולם? הרשמו עכשיו לכנס Forbes Socialize15 שיתקיים ב-25 בפברואר בתיאטרון הבימה.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן