שוקי אירופה ננעלו בירידות חדות: בורסת מילאנו נפלה ב-4.9%

בורסות אירופה סערו היום על רקע השוויון הכמעט מוחלט בבחירות באיטליה, לאחר שאף אחת מהמפלגות שהתמודדו בבחירות לממשלה לא הצליחה להשיג את הרוב הדרוש. גם השווקים אמש בוול סטריט והבוקר באסיה ננעלו בירידות שערים חדות. 

בורסת מילאנו צנחה ב-4.9%, בורסת פאריס איבדה 2.7%, הבורסה בפרנקפורט ירדה ב-2.3% והבורסה בלונדון ירדה ב-1.3%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"באירופה לא נושמים לרווחה – התוצאות עדיין אינן סופיות אך נראה שמסתמן מבוי סתום בבחירות באיטליה", מנתח עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים. "הדבר מעלה את החשש מחזרתו של משבר החוב באיטליה ובאירופה לקדמת הבמה. בתגובה לתוצאות הראשוניות חלה ירידה בשוקי המניות בעולם, התשואה של האג"ח האיטלקיות עלה והיורו נחלש".

"להערכתנו, המשמעות של חזרת החששות ממשבר חוב בגוש היורו מבחינת ישראל היא מעורבת", ממשיך קליין, "פתיחת מרווחי האשראי ועליית פרמיית הביטוח הינה שלילית. בנוסף שקיעת אירופה במיתון מחלישה את הביקושים של אירופה לתוצרת ישראלית. מצד שני, התחזקות הדולר בטווח הקצר כתוצאה מהמשבר הינה אפקט חיובי שיעזור למתן את הפגיעה ביצוא".

בורסות אסיה ננעלו היום בירידות שערים חדות. מדד הניקיי צנח ב2.5%, ההנג סנג נפל ב-1.3% ובורסת שנחאי איבדה 1.4% מערכה. אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית עם ירידות חדות. הדאו ג'ונס נפל ב-1.4%, ה-S&P 500 צנח ב-1.7% והנאסד"ק איבד 1.3%% מערכו.


צילום: רויטרס

לאחר ספירה של 99% מהקולות מתגלה כי קואליציית השמאל-מרכז בהובלת פייר לואיג'י ברסאני הצליחה להשיג רוב בבית התחתון ואילו ברלוסקוני השיג רוב בסנאט. בין הצדדים מפרידים בשעה זו רק 125 אלף קולות. ואולם, בשל בונוס שניתן על פי החוק למנצח, השמאל-מרכז ישיג יתרון משמעותי בבית התחתון. בסנאט המצב שונה והגוש יתקשה מאוד לגבש בו קואליציה. לטענת אנליסטים באיטליה, "תוצאה של שוויון בבחירות מעידה על מצבה הגרוע של מדינה. זוהי תוצאה של מדינה שלא מתפקדת". 

פרלמנט חצוי בכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו צפוי לשתק כל ממשלה שתקום באיטליה ולמנוע ממנה לבצע רפורמות כלכליות הנחוצות למדינה על מנת לצאת מהמיתון העמוק בו היא שרויה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן