שיפור בפעילות המשק: עלייה בייצוא ובהשתתפות בשוק העבודה

לאחר ירידות בחודשים הקודמים, בחודש פברואר נרשמה עלייה ביצוא הסחורות ונרשם שיפור בהשתתפות בשוק העבודה, כך עולה מדוח האורות האדומים של האוצר המתפרסם מדי חודש.

הדוח מציג תמונה חיובית באשר לפעילות המשק הישראלי בחודש האחרון. בשוק העבודה בחודש פברואר נרשמה עלייה של 0.7% בשיעור ההשתתפות של ישראלים, לרמה של 64.2 אחוזים. המשמעות של השיפור היא עלייה 34.4 אלף במספר המועסקים, לצד עלייה של 7.6 אלף במספר הבלתי מועסקים. הגידול במספר המועסקים בחודש פברואר בא לידי ביטוי בעלייה במספר המועסקים במשרה מלאה, אשר קוזזה חלקית בירידה במספר המועסקים במשרה חלקית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בשוק הדיור, נרשמה ירידה של 4.3% במספר הדירות שנרכשו בחודש פברואר בהשוואה לחודש הקודם, זאת בהמשך לירידה של 17.4% בחודש ינואר (בהשוואה לדצמבר). במבט אל פברואר 2012, הנתונים מייצגים עליה של 15.5% במספר העסקאות אם כי באוצר מציינים כי פברואר 2012 עדיין הושפע מהמחאה החברתית בקיץ 2011. בהשוואה לפברואר 2011 לא חל שינוי במספר העסקאות בפברואר 2013.


צילום: מרק ישראל סלם

ביצוא הסחורות (ללא אוניות, מטוסים ויהלומים) נרשמה בחודש פברואר עלייה חדה של 8.1%, זאת לאחר מספר חודשים של ירידות. העלייה ביצוא הסחורות נרשמה בעיקר בשל עלייה בייצוא תעשיות טכנולוגיה עילית בשיעור 20.8%. כמו כן ציינו באוצר כי נרשמו נתונים חיוביים גם בפעילות הריאלית ובמדדים המובילים בשוק ההון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן