שכחו מהינשופים: עכשיו גם יש צמיד ניטור לרמת האלכוהול שלכם

צמידי הניטור נמצאים איתנו כבר כמה שנים והם משמשים בעיקר למדידה ולניטור של מדדים שונים כמו למשל מספר הצעדים שעשינו במהלך היממה, איכות השינה שלנו והקלוריות ששרפנו. אולם עכשיו מציגה חברת BACtrack צמיד ניטור חדש שמסוגל למדוד בצורה לא פולשנית ובאופן קבוע את רמת האלכוהול שלנו בדם.

ניטור רמת האלכוהול בגוף 24/7

חברת BACtrack היא יצרנית ותיקה ומוכרת של מכשירים אלקטרוניים למדידת אלכוהול – או 'ינשופים'. עתה מציגה החברה את ה-Skyn, צמיד הניטור הראשון שיכול למדוד את רמת האלכוהול דרך העור. הצמיד מנטר באופן קבוע את רמת האלכוהול שבגופו של המשתמש, כשכל הנתונים משודרים ב-BLE לסמארטפון. המשתמש יכול לקבוע באיזו תדירות תתרחש הבדיקה.


הצמיד יכול לשמש משתמשים עם בעיות שתייה | צילום: אתר החברה

הצמיד יכול לשמש משתמשים עם בעיות שתייה, חוקרים, מטופלים בבתי חולים או למשל חיילים, כשאם המשתמש מסיר את הצמיד מהזרוע שלו, נפסקת המדידה כמובן, וניתן לקבל על כך התראה בזכות חיישן הקרבה שמשולב בו. בניגוד לינשופים למיניהם, שהם יקרים, מסורבלים, ואינם יכולים לנהל מעקב רציף, אלא בדיקה נקודתית של רמת האלכוהול בזמן מסויים – צמיד ה-Skyn הינו נייד וקל וצפוי להיות נגיש יותר גם במחיר. למרות זאת, חשוב לזכור שמכיוון שהוא מתבסס על מדידה של האתנול שמתנדף דרך העור, פעולה שאורכת כ-45 דקות, מדובר למעשה במדידה לא בזמן אמת, אלא בדיליי מסויים.

צמיד הניטור החדש זכה במקום הראשון בתחרות שערך מכון הבריאות הלאומי, זרוע הפיתוח והחדשנות של משרד הבריאות האמריקאי, זכייה שהעניקה לחברה המפתחת פרס כספי בגובה 200 אלף דולר. הצמיד גבר על מספר פיתוחים שהוגשו לתחרות כשביניהם מדבקת קעקוע שמשנה את צבעה לפי רמת האלכוהול שבגוף. ד"ר ג'ורג' קוב, האחראי במכון על תחום האלכוהול והאלכוהוליזם, אמר בהתייחסו למכשיר: "הצמיד יכול לעזור לרופאים לדעת בדיוק את היסטוריית השתייה של המטופלים לאורך זמן ולא להסתמך רק על כמה בדיקות אחרונות, מה שיכול לעזור מאוד בטיפולים השונים".

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

פייסבוק תאפשר הזרמת וידאו של 24 שעות ברציפות

דיווח: אפל לקראת רענון מאסיבי לליין המקבוק בסתיו הקרוב

גוגל עשויה לבטל את הצורך בסיסמאות עד סוף השנה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן