שלב ההוכחות במשפט ליברמן נמשך: דני איילון יעיד

משפט ליברמן נמשך: היום (ה') יימשך שלב ההוכחות במשפטו של שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, כשבמוקד הדברים תעמוד עדותו של סגן שר החוץ לשעבר, דני איילון.

לאחר שבשבוע שעבר החל שלב ההוכחות בבית המשפט השלום בירושלים, בו טען השגריר זאב בן אריה כי איננו זוכר האם ליברמן סייע לו לקבל את תפקיד השגריר בבלארוס ("לא זכור לי שביקשתי מליברמן לעזור לי"), מצפים היום גורמים בתביעה כי עדותו של איילון, אותו פיטר ליברמן בעבר מתפקיד שר החוץ, תוכל לסייע בהתקדמות התיק.

חקירתו של איילון במשטרה בעבר הייתה אחת הסיבות להחמרת כתב האישום נגד ליברמן. על פי כתב האישום המתוקן, ליברמן שוחח עם איילון והורה לו למנות את בן זאב לשגריר בלטביה.
לפני מספר חודשים אמר איילון כי מינויו של זאב בן אריה לשגריר בלטביה היה ראוי, אך הוסיף כי "ליברמן הפעיל לחץ למנות אנשים מסוימים בשירות החוץ, לחץ שאני הצלחתי לחסום, בגלל ששכנעתי אותו שהם לא ראויים".

אביגדור ליברמן | צילום: מרק ישראל סלם

כזכור, ליברמן מואשם בפרשת "השגריר מבלארוס" בעבירות של מרמה בנסיבות מחמירות והפרת אמונים. המדינה טוענת שליברמן פעל לקידום מינויו של זאב בן אריה לשגריר בלטביה, לאחר שהאחרון העביר לו בעת כהונתו כחבר כנסת מידע חסוי אודות בקשה של רשויות החוק לבצע חיקור דין בעניינו בבלארוס.

עם פתיחת שלב ההוכחות בשבוע שעבר, אמר יו"ר "ישראל ביתנו" התקשורת הרבים שהגיעו לבית המשפט כי הוא מרגיש מצוין.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן