שם הכל מתחיל וגם נגמר: 5 דרכים לשיפור הגישה שלכם השנה

שנה חדשה היא הזדמנות טובה לפתוח דף חדש ולשאוף להיות מצליחים יותר, מאושרים יותר ומסופקים יותר. עם זאת, לעיתים קרובות אנחנו מאמינים כי הצלחה ואושר הם תוצאה של אירועים חיצוניים, מה שנכון אך ורק במידה מסוימת. ההצלחה האמיתית שלנו מגיעה מבפנים והיא מתחילה קודם כל בגישה טובה. כמובן שאין זה פשוט לביצוע, אך אם תעקבו אחר חמשת הטיפים לפניכם לאורך השנה – תהיו מאושרים ומוצלחים יותר.

אל תתלוננו יותר

נסו ללבוש צמיד הנקרא "עולם נקי מתלונות". המטרה שלו היא ללכת איתו 21 ימים רצופים מבלי להתלונן. בכל פעם שאתם מתלוננים עליכם להעביר את הצמיד מיד אחת לשנייה ולהתחיל את הספירה מחדש. זה לא מספיק להצהיר שלא תתלוננו יותר – עליכם להפוך זאת להרגל.

די להתלונן לכולם | צילום: thinkstock

התעוררו מוקדם יותר

בכל בוקר כוונו את השעון שעה אחת אחורה והקדישו את השעה לעצמכם. כתבו יומן, קראו ספר, או בצעו פעילות גופנית. השעה הזו תיתן לכם את האפשרות לתכנן את היום ולחשוב על ההצלחות והכישלונות שלכם מהיום שעבר.

קחו אחריות

לעיתים קרובות מדי אנחנו מתלוננים בפני הבוס על בן הזוג ובפני בן הזוג על הבוס וכך הלאה. אך אם תיקחו אחריות על כל דבר שקורה לכם, לא יהיה אף אחד או שום דבר להתלונן עליו. שני הדברים היחידים בעולם עליהם אתם יכולים לשלוט הם – מה אתם חושבים ואיך אתם מרגישים. הרי, על מזג האוויר, הפוליטיקה אשתך/בעלך, העובד או הבוס אינכם יכולים לשלוט לחלוטין. לרוב אנו חושבים כי האתגרים מגיעים מבחוץ, מה שנכון עד נקודה מסוימת, אבל האתגרים האמיתיים נמצאים במחשבה שלנו. ברגע שניקח בעלות על מה שאנו חושבים ומרגישים הגישה שלנו תהפוך חיוביות יותר ויותר.

כתבו יומן

כתיבת האירועים בחיינו מחכימה אותנו ומאפשרת לנו לבצע חקר עצמי. ואפילו יותר מזה, לאחר ערעור בבעיותינו באופן מפורט יותר באמצעות הכתיבה, נרגיש הקלה ואושר. הבונוס הגדול הוא שלאחר מספר שנים של ניהול יומן יש לנו את סיפור ההישג שלנו כתוב, מהול במחשבותינו ורגשותינו.

צילום: thinkstock

תאמינו בכוח עליון 

לפי חוק המשיכה, אם תאמינו שמשהו יקרה, היקום יצא מגדרו על מנת שהדבר יתגשם. באופן זהה לביטוי, ככל שנעבוד קשה יותר כך יהיה לנו יותר מזל. לדוגמא, אם זכינו בלוטו, כבר באותו היום אנו מרגישים שונה אפילו שלא ראינו שקל עדיין מהזכייה. למה? כי אנו יודעים שבחודשים הקרובים אנחנו הולכים לקבל סכום כסף מאסיבי. המשמעות היא שכדאי לנו להאמין שמה שאני רוצים להשיג הוא כבר ידוע מראש, וכך הסיכויים עולים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן