שמלת כלה בעשרות מליוני דולרים וחגיגות שנמשכות כבר שבועיים: בברוניי חוגגים את נישואי הנסיך

החתונה המלכותית הגדולה ומפוארת ביותר, מתנהלת כבר שבועיים ימים בנסיכות ברוניי. גולת הכותרת הגיעה ב-12 באפריל כאשר צעיר בניו של הסולטן, הנסיך עבדול מאליק בן ה-31, החליף נדרים עם אשתו החדשה, בעלת השם המרשים דאיאנגקו ראביטול אדוויא פנגרין חאג'י בולקיא, בחדר הכס של אביו המלך בארמון בעל 1,788 החדרים.

ברוניי היא נסיכות מוסלמית קטנה דרום מזרח אסיה, השוכנת ליד מלזיה ואינדונזיה, ובראשה עומד הסולטן חאג'י חסן אל בולקיא, הסולטן ה-29 של ברוניי שנחשב לאחד האנשים העשירים בעולם. הנסיכות הקטנה עשירה במשאבים טבעיים של נפט וגז ובעלת אוכלוסייה של כ-420 אלף איש אשר פטורים ממס וזכאים לחינוך ושירותי בריאות בחינם. ההכנסה השנתית הממוצעת לנפש עומדת על כ-49 אלף דולר.

גם הסולטן חיי לא רע בכלל. הוא מתגורר יחד עם משפחתו, המונה 12 ילדים משלוש נשים שונות, בארמון המפואר, באורח חיים פזרני למדי הכולל סוויטות מצופות בזהב, אוסף של סוסי פוני גזעיים, מטוס באוינג 747, מטוסים פרטיים נוספים, שני מסוקים וכמעט 2,000 מכוניות יוקרה מדגמי בנטלי, מרצדס, פרארי, יגואר ועוד.

החתן והכלה הצעירים לבשו תלבושות תואמות וראוותניות מזהב, כאשר שמלת הכלה בת ה-22 שובצה ביהלומים, אבני ברקת גדולות וזהב. בנוסף ענדה הכלה עדי משובץ יהלומים, שש אבני ברקת בצורת אגס ועיטור זהב. לראשה היה נזר מלכותי בעל לפחות 15 אבני ברקת ושיבוץ יהלומים. בהתאמה ענדה על ידיה צמידי יהלומים וברקת וטבעת יהלום גדולה. במקום זר פרחים, אחזקה הכלה בזר עשוי מאבנים ומתכות יקרות ולרגליה נעלי כריסטיאן לובוטין מעוטרות בקריסטלי סוורובסקי וצמיד זהב לרגל.


הזוג "המעושר" בטקס החתונה | מקור: צילום מסך

לסעודת החתונה, החליפה הכלה את התלבושת לבגד נוח ו"צנוע" יותר – תלבושת סגולה רקומה בחרוזים עם עדי ונזר משובצים ביהלומים ואבני אודם גדולות.

מבלי להחשיב את הזהב והיהלומים שנלבשו על ידי החתן או קישטו את חדר הכס, ניתן להעריך בהערכה גסה כי שוויה של תלבושת הכלה ביום החתונה החלה בכמה עשרות מיליוני דולרים ויכולה בקלות לנדוד על למאה מיליון דולר.

לשם השוואה, בסכום זה ניתן לרכוש בקלות את קבוצת הכדורגל של ניו יורק סיטי, מטוס מנהלים מדגם Dassault Falcon 7x, יאכטת קולומבוס ספורט היבריד באורך 40 מטר או אי קטן, אבל כשאתה סולטן, כל מה שנשאר לאחל הוא מזל טוב לזוג הטרי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן