שנאת חינם? 10 סיבות שבגללן אנשים שונאים את מקום העבודה שלהם

קל להבין מחפשי עבודה מובטלים כשהם אומרים: "אילו הייתה לי עבודה, לא הייתי מתלונן! הייתי אסיר תודה על העובדה שיש לי בכלל משכורת".

הם אומרים את זה, והם מתכוונים לזה. אך אנשים שאומרים משפט כמו, "אילו הייתה לי עבודה, לא הייתי מתלונן!" שוכחים כמה קשה להיות בעבודה שאתה שונא. הדבר עלול להשפיע על בריאותכם הפיזית, הרגשית והנפשית.

מנהלים גרועים מתלוננים על עובדים חסרי מוטיבציה, אבל אף אחד לא מגיע לעבודה במטרה להיות חסר מוטיבציה. מוטיבציה היא נגזרת של הסביבה, לא של האנשים שעובדים בה!

הצעד הראשון בשיפור המצב בקריירה שלכם, הוא להבחין שאינכם שמחים במקום הנוכחי שלכם, וההבחנה הזו אינה כה פשוטה.
אנחנו אומרים לעצמנו על פני השטח: "תוריד את הראש ותעבוד! אל תתבכיין על כך שאתה לא שמח, תהיה אסיר תודה על כך שיש לך עבודה בכלל". קל להגיד "היה אסיר תודה", אך אי אפשר להכריח את עצמך להיות אסיר תודה. אם אתם במצב רעיל בעבודה, קשה לקום מהמיטה בבוקר.

לפעמים עלינו לקבל סימן קטן מאימא טבע שיזהיר אותנו מכמה אומללים אנחנו. לפעמים הסימן יכול להגיע בצורת הודעת פיטורים. בתחילה, התגובה היא "הו לא! אני עומד לאבד את המשרה!" וכמה רגעים אחר כך, היא משתנה ל"תודה לאל". לפעמים הסימן מגיע בצורה אחרת – אולי אפילו ויכוח פוליטי שטותי במקום העבודה שמרמז לכם שאתם חייבים ללכת.

הסימן עשוי להגיע מגופכם. בסופו של דבר, הקשר בין מקום העבודה שלכם לבריאותכם יכה בכם, עד שתגידו "וואו! העבודה הזו עושה אותי חולה". זה השלב שבו תעצרו ותביטו במים העכורים ובדגים ששוחים בהם.

אסירים תודה על עצם זה שיש לכם עבודה? חישבו שוב | צילום: fotolia

הנה עשר סיבות שאנשים ציינו שבגללן הם שונאים את מקום העבודה שלהם. נשמע לכם מוכר?

1. לא מכבדים אותי במקום העבודה. רואים בי יחידת ייצור, ולא כתורם בעל ערך.

2. אין לי את הכלים הנכונים, המידע הנכון ואת התנאים הבסיסיים לבצע את העבודה. כאשר אני מבקש כלים, או הכוונה, אני נענה בצעקות, או בהתעלמות. איזה חברה עוצרת בעד העובדים לבצע את עבודה שלהם ואז כועסת עליהם כאשר הם מבקשים עזרה?

3. המעסיק שלי מתעלם מחיי האישיים ואין לו שום חמלה לעניינים שמחוץ לעבודה.

4. הממונה הישיר שלי מתנהג כעריץ או אינו מתאים לעבודה, או שניהם.

5. נמאס לי שמשקרים לי.

6. אין להם ראייה לעתיד, או ביטחון במנהיגים שלהם שיעשו את הדבר הנכון, מבחינה עסקית, או אנושית.

7. נמאס לי להתעסק בפוליטיקה בעבודה.

8. משלמים לי מעט מדי ואני עובד יותר מדי.

9. אני קם כל יום לעבודה ודוחף סלע מעלה ההר. אני לא מסוגל להניע פרויקטים. נמאס לי לדחוף.

10. אני חושב על כל מילה שאני אומר ועל כל מהלך שאני עושה, כי הסכינים יישלפו במהירות ואני עשוי להסתבך, או להיות מפוטר, בגלל כמעט כל דבר.

ברגע שתבינו שאתם מבזבזים את זמנכם בעבודה אצל האנשים הנכונים, עשיתם צעד קדימה. זה לא אומר שאתם חייבים להתפטר מחר, או להתחיל מיד לחפש עבודה חדשה.

הצעד הבא הוא לשקף את מה שאתם רוצים שיקרה הלאה – והתשובה הטובה ביותר היא לא, "לענות לכל מודעת דרושים שאני רואה!" מגיעה לכם עבודה שתאמץ אתכם ולא שרק תסבול אתכם. קחו את הזמן בלבחור את העבודה החדשה שלכם, לא רק כדי לברוח מהמצב הנוכחי שלכם, אלא כדי לשפר ולהתקדם בקריירה שלכם.

שינוי הוא לרוב קשה – אך אתם תהיו שמחים ביותר לצעוד לעבר הדבר החדש שבחרתם, ברגע שתעשו זאת.

זכרו: רק האנשים שמבינים אתכם, ראויים למאמץ שלכם!

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן