שרי האוצר של גוש היורו אישרו את תנאי הסיוע לספרד

נסללה הדרך לסיוע: לאחר האישור בפרלמנט הגרמני אתמול, אישרו היום שרי האוצר של גוש היורו את חבילת הסיוע בסך של עד 100 מיליון יורו לספרד. עם זאת, סכום הסיוע המדויק ייקבע רק בספטמבר. השרים חתמו על מזכר הבנות ארוך מול ספרד, המפרט במלואו את תנאי הסיוע שיועבר עד סוף 2013. עם זאת, בטרם ספרד תורשה להחליט מה גודל הסכום שהיא זקוקה לו, עליה להמתין לתוצאות ביקורת העומק של הסקטור הבנקאי שלה, הזרוע הלוואות כושלות. 

הלו"ז הצמוד להסכם צופה כי תוצאות הבדיקה של הבנקים יעלו תוצאות סופיות בספטמבר, כך שההעברה אמורה להסתכם עוד לפני הבחירות בארה"ב בנובמבר. 

החילוץ הבנקאי, בשילוב נקיטת צעדי צנע נוספים ויעדים פיסקליים קלים יותר עליהם הוחלט במדריד, אמורים למנוע חילוץ ריבוני מלא, שבו ספק אם היורו יכול לעמוד. עם זאת, מצטברים סימנים מדאיגים של חוסר שביעות רצון מצד הציבור הספרדי כלפי הגזירות שהוטלו עליו. מאות אלפי מפגינים ספרדיים כנגד ממשלת המרכז-ימין השולטת במדינה צעדו במחאה אמש, אחרי שבוע שלם של הפגנות.

הפרלמנט הספרדי אישר קיצוץ תקציבי של 65 מיליארד יורו ושינויי מיסוי שכנראה יעמיקו את המיתון שכבר אוחז בספרד. תחת מזכר החילוץ, ב-14 קבוצות בנקאיות המהוות 90% מהסקטור הספרדי ייבחנו צרכי הסיוע בתזכיר שיושלם עד החצי השני של ספטמבר. במדריד מצפים להעברה מיידית של 30 מיליארד יורו שתהיה נגישה לבנקים כבר כעת. ביקורות חיצוניות שנערכו והתפרסמו לפני חודש העריכו את הסכום הנדרש ב-62 מיליארד יורו, אך הביקורות שיסתיימו בספטמבר אמורות להיות עמוקות יותר והסכום צפוי להשתנות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן