שתי אטרקציות מבית דיסנילנד שיבריחו את הקהל הסיני

 

לאחר ציפיה רבה נפתח בשבוע שעבר דיסנילנד שנגחאי, אשר שתל בעיר הסינית זנב ארוך ומתפתל של מבקרים נלהבים שעמדו שעות בתורים על מנת להשיג כרטיסים מראש. עם צפי של כ-50 מיליון מבקרים בשנה והשקעה כוללת של 5.5 מיליארד דולר, הפארק הראשון מסוגו בסין היבשתית שואף להציע ללקוח האסייתי את החוויה שחווים עשרות אלפי המבקרים הפוקדים מדי יום את פארקי השעשועים המקבילים בפלורידה ובקליפורניה. מחפשי הריגושים הסיניים כבר צפו ב״מלך האריות״ וארון הבגדים שלהם מתהדר בחולצה עם הדפס של מיקי מאוס. כעת, על פי אתר האינטרט של פארק השעשועים בגירסתו האסיאתית, הם יוכלו גם לטוס בשמי המזרח עם פיטר פן או עם דמבו הפיל, ממש כמו חבריהם האמריקאים.

דיסנילנד שנגחאי הותאם למנטליות הסינית | צילום: fotolia

ואולם, צוות יחסי הציבור של של דיסני מדגיש כי כ-80% “דומיין מחדש״. בין היתר, ״שדרת מיקי״ נקבעה כתחליף הסיני ל״רחוב הראשי ארה״ב״, בכניסה לאתר השעשועים הענק. בנוסף, התאגיד הענק ויתר על שתי אטרקציות אמריקאיות, מתוך מחשבה שיגרמו למבקרים הסינים לצרוח באימה, במקום בהתרוממות רוח. שתי האטרקציות הללו הן:

1. בית הרוחות. סינים, בדגש על אוכלוסיה מבוגרת, מאמינים ברוחות רפאים. בין היתר, הם סבורים כי רוחות רפאים של קרובי משפחה יכולות לשוב אל עולם החיים ולסייע להם, אם מתייחסים אליהן בכבוד. למעשה, במשך חודש אחד באמצע כל שנה נטמעות רוחות הרפאים בין החיים, באופן שבו לא ניתן להבחין כי הן שייכות למעשה לעולם המתים. מעט מאוד ספרי רוחות מופיעים על מדפי הילדים בחלק הסיני של העולם, הנשלט משמעותית על ידי אמונות אתניות. להעביר מבקר סיני דרך מתקן שבו יזמרו רוחות בשריקה על נוף בית קברות ושלושה פנטומים שינסו להבריח אל מחוץ לבית האימים ראשי אדם אכולי חרקים לא יהיה בגדר שעשוע, אלא לעג לפחד אותנטי.

בית הרוחות אינו משעשע את הקהל הסיני | צילום: fotolia

2. מסיבת התה המשוגעת. בגירסה הסינית של פארק השעשועים הוחלף המתקן באטרקציה אחרת המושפעת מהמסיבה המפורסמת מעלילת הספר ״אליסה בארץ הפלאות״. המתקן האמריקאי שם אנשים בכוסות תה ענקיות ומסובב אותם עד כדי סחרחורת כבר משנת 1955. ואולם, רצה הגורל ותה הוא המשקה הסיני הלאומי. למעשה, ישנם אנשים שמתייחסים אל הדבר ברצינות כה רבה, עד כי למדו חליטת והגשת תה והם עוסקים בדבר כבאמנות. מזה 800 שנים מייצרים הסינים כוסות וקנקני תה מיוחדים, והאמריקאים הופתעו לגלות כי הכנסה של אנשים לגירסאות מסתובבות ענקיות של הכלים הללו עשויה להתפרש כאקט של אטימות תרבותית, אשר ירתיע מבקרים מלהגיע לאתר. לשם השוואה, נסו לדמיין את ״מסיבת היין המשוגעת״ כאטרקציה שבה יסתובבו אנשים בכוסות גבוהות דמויותבדולח במתקן שעשועים בצרפת. לכן, כוסות התה הוחלפו בסין בצנצנות דבש מסתובבות, או כפי שמצהיר האתר הרשמי של דיסני, ״חוויית ארץ הפנטזיות עוצבה מחדש עבור דיסנילנד שנגחאי״.



הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן