תום המסחר באחד העם: דלק ורציו מתקנות; בבילון שוב בירידה

הבורסה באחד העם נסגרה היום במגמה מעורבת. היא נפתחה הבוקר כשברקע הסגירה השלילית של וול סטריט אמש, בעיקר בעקבות דברים שאמר המשקיע המיליארדר קארל אייקן שהזהיר מפני התפוצצות בועה בבורסות שתוביל לנפילה גדולה, דברים שהפילו את המדדים בשעה האחרונה של המסחר.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, זאת לעומת מדד ת"א 100 שירד ב-0.1%. מדד הנדל"ן ירד ב-0.7% ומדד הבנקים נחלש אף הוא ב-0.3%. מדד התקשורת ירד ב-0.3%.

אחרי שאתמול נפלו מניות רציו ודלק ב5-7% בעקבות ההודעה על דחיית הקידוחים במאגר הנפט לוויתן, ביצעו המניות היום תיקון – רציו הוסיפה לערכה כמעט 4%, וקבוצת דלק עלתה ב-2%. מדד הנפט והגז עולה גם כן בעקבות כך ב-2 אחוזים.

בין המניות הבולטות, מניית איתוראן רשמה עליות של כ-4 אחוזים לערכה. גם מניית פרטנר עלתה בכמעט 2% לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים שלה הבוקר.

מן העבר השני, מניית בבילון מוסיפה להתרסק ומאבדת היום מעל ל-9% מערכה. גם קבוצת אלון ריבוע כחול, שלאחר הודעתה אתמול על מכירת רשת מגה עלתה בכ-10%, רשמה היום ירידה של כ-7%. 

ב-FXCM ישראל אומרים הבוקר כי "שער החליפין עדיין נסחר ברמות שפל אשר פוגעות בייצוא, כפי שבא לידי ביטוי בנתוני הייצוא שפורסמו בתחילת השבוע והצביעו על ירידה חדה ברבעון השלישי. הדבר מגביר את הלחץ על בנק ישראל להתערב במסחר ולנקוט בפעולות לבלימת התחזקות השקל. אם נראה השבוע ירידה בשער-החליפין לעבר 3.50, במקביל להיחלשותו של הדולר בעולם, בנק ישראל עשוי להתערב במסחר.

שמואל האוזר, יו"ר הרשות לניירות ערך, התייחס הבוקר בועידות שוק ההון 2013 לתקופה הקרובה כ"money time" של שוק ההון הישראלי. "אני סבור שבעת הזו נפתח חלון הזדמנויות אמיתי לחולל שינוי.", פתח האוזר והמשיך "הבורסה בישראל היא אחת הבורסות הבודדות אחרונות בעולם שלא עברו את תהליך ההפרטה. הממצאים האמפיריים מעידים שהיעילות התפעולית של בורסות שהופרטו עלתה באופן משמעותי, וזאת במקביל לגידול בנפחי המסחר, בדרך כלל, וירידה בעמלות המסחר למשקיעים בשל התחרות עם בורסות וזירות מסחר אחרות בעולם". "אני מאמין ששילוב זרועות שלנו, עם הבורסה והשחקנים הנוספים בשוק ההון יביאו לשינוי משמעותי לטובה של שוק ההון כבר בשנה הקרובה."

כמו כן, בנאום שנשא הבוקר שר האוצר יאיר לפיד בכנס שדרות לחברה, אמר לפיד כי "בעשר השנים האחרונות 2002-2012, הצמיחה בישראל היתה 26.8%" בלבד. "מדינת ישראל צריכה לשאוף לצמיחה ממוצעת שתעבור את ה-5% בשנה בעשור הקרוב", דברי לפיד. בעניין זה אמרה היום הנגידה קרנית פלוג בועידת שוק ההון שערך כלכליסט כי בעניין הצמיחה, האתגר הוא ליצור צמיחה מכלילה – שמפירותיה ייהנו כלל חלקי האוכלוסיה, ולא מצמיחה שקיימת כיום שהגדילה את מימדי אי השוויון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן