תחזיות טבע ל-2015: רווח של לפחות 5 דולר למניה

חברת טבע מפרסמת תחזית עסקית לקראת שנת 2015, היא צפויה לספוג פגיעה ברווחים בשל כניסתן של תרופות מתחרות אל השוק, אך גם להינות מעליה ברווחיות של מגזר התרופות הגנריות שלה במהלך השנה הבאה. הרווח למניה לא ירד מ-5 דולר והכנסות החברה צפויות להסתכם ב-19-19.4 מיליארד דולר.

קופקסון 20 מ"ג/מ"ל צפוי להתמודד עם שני מתחרים גנריים בדירוג AB בארה"ב החל בספטמבר 2015. כניסה מוקדמת יותר של מתחרים גנריים עלולה להפחית את הרווח התפעולי ב- 30-50 מיליון דולר מדי חודש. קופקסון 40 מ"ג/מ"ל יושק באירופה ובמדינות נוספות מחוץ לאירופה החל מהרבעון הראשון של 2015.

במחצית הראשונה של 2015 ייכנסו מתחרים גנריים נוספים גם לתרופת ה-Pulmicort, מה שיוביל לירידה של 400-500 מיליון דולר בהכנסות, ולירידה של 100-200 מיליון דולר ברווח התפעולי, בהשוואה לשנת 2014.

בנוסף מעריכה טבע כי צפויה השפעה שלילית של 700 מיליון דולר על הכנסות החברה, עקב שינויים בשערי חליפין, אשר תגרום לירידה מתונה של 60-70 מיליון דולר ברווח התפעולי. כמו כן, החברה צפויה לבצע רכישה עצמית של מניות בסכום של כמיליארד עד 1.2 מיליארד דולר במהלך 2015. כתוצאה מכך, מספר המניות המונפקות צפוי לעמוד על 850-860 מיליון.

מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן | צילום: סיון פרג'

"אנו שבעי רצון מההתקדמות שהושגה השנה, אשר יצרה בסיס איתן להמשך הצמיחה של העסק שלנו, תוך יצירת ערך למטופלים. אנו ממשיכים להיות מחויבים להשתמש בתזרים המזומנים החזק שלנו בכדי להחזיר מזומנים לבעלי המניות ולהשקיע בצמיחה אורגנית לטווח הארוך, בעודנו שומרים על גמישות שתאפשר לנו למצות הזדמנויות אסטרטגיות לפיתוח עסקי," אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע.

"המוצרים הגנריים ממשיכים להיות מרכזיים בתמהיל העסקי ומהווים תחום חשוב לליבת העשייה של החברה. בו בזמן, אנו מצפים לאישור ארבעה מוצרים ייחודיים ולהגשה של חמישה מוצרים ייחודיים נוספים ב- 2015, ואנו מאמינים שיהיה בכך כדי לשפר את אפשרויות הטיפול המוצעות למטופלינו וליצור ערך לכל בעלי העניין שלנו. בהסתכלות לעתיד, אנו נמשיך ליישם את היעדים התפעוליים, הכספיים והאסטרטגיים שלנו, נמשיך לחקור האפשרויות, למצות ולמנף את מקומה הייחודי של טבע במפגש שבין עולמות הגנריקה והמוצרים הייחודיים, ולשפר את נגישות שירותי בריאות למטופלים ברחבי העולם."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן