תחילתה של מהפכה? תעשיית הרכב באפריקה עושה את צעדיה הראשונים

לפי הבנק העולמי, אפריקה שמדרום לאזור הסהרה, צפויה להישאר אחד מהאזורים הצומחים ביותר בעולם בשנים הקרובות. בעוד שכלכלת אפריקה ממריאה עם צמיחה של כ-5% ברוב האזורים, הודות לעליה בתפוקה החקלאית, השקעה בתשתיות תחבורה, נמלים ואנרגיה וכן התפתחות שירותי תיירות, תקשורת ופיננסיים, צפוי מעמד הביניים ביבשת להגיע לכ-300 מיליון איש. בנוסף צופה הבנק העולמי שהצריכה האישית תישאר חזקה בשנתיים הקרובות, בייחוד כאשר הבורגנות החדשה תתחיל להצטייד ברכבים – עבור רבים מדובר ברכבם הראשון.

בשנה שעברה, צפי המכירות של החברות הגדולות באפריקה עמד על כ-2 מיליון מכוניות. אם לוקחים בחשבון שביבשת קיימים רק כ-21 מיליון רכבים בעוד האוכלוסייה מגיעה לכ-1.2 מיליארד, אפריקה נראית כשוק בעל פוטנציאל רב עבור החברות הבינלאומיות. אך את אותה מציאות מנסה כעת לנצל גם תעשיית הרכב המקומית שנמצאת בחיתוליה. הנה שלוש חברות שמנסות לעשות את זה:

Kiira Motors Corporation, אוגנדה

המכונית שפותחה על ידי סטודנטים מאוניברסיטה מקומית כחלק מפרויקט בשיתוף MIT, היא רכב היברידי שעוצב במיוחד לתנאי השטח וליכולת הקנייה של הצרכנים באפריקה. המכונית בעלת חמשת המושבים, מונעת באמצעות סוללה נטענת וגם בעלת גנרטור המבוסס על מנוע בעירה פנימית המטעין את הסוללה. המכוניות הראשונות צפויות להיות משווקות במהלך 2018.


צילום: אתר החברה

Innoson Vehicle Manufacturing Company, ניגריה

החברה המקומית בונה על הצלחתה בייצור אוטובוסים ופונה כעת לייצור של רכבים פרטיים – טנדרים ורכבי שטח ספורטיביים. לפי אתר החברה, היא נתמכת על ידי נשיא ניגריה, Goodluck Jonathan.


צילום: אתר החברה

Kantanka Automobile Company, גאנה

החברה הגנאית הוקמה על ידי הדמות הססגונית Apostle Safo Kantanka – יזם, ממציא ומטיף מוכר בארצו שמאמין בהפצת הטכנולוגיה ככלי להאצמת אפריקה. היא מייצרת את רכבי הנוסעים שלה (בעיקר רכבי פנאי שטח ומשאיות איסוף) במפעל החברה ב-Gomoa Mpota שבמרכז המדינה. החברה דחתה לפי שעה את ההפצה המסחרית של רכביה בשל אישור שטרם התקבל ממכון התקנים הגנאי.


צילום: אתר החברה

הן אמנם בתחילת דרכן, אך מי יודע, אולי אחת מהחברות האלה תהיה בעוד כמה שנים ההבטחה הגדולה של עולם הרכב. אחרי הכל, גם יונדאי היתה לפני 15 שנה חברת רכב קטנטנה עם שאיפות גדולות. כעת נותר לחכות ולראות מה יצמיח השגשוג הכלכלי שמציגה היבשת השחורה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן