תחשבו פעמיים לפני שאתם שותים: המים במטוס עלולים להיות מזוהמים

עם כל הקפה והתה שמוגש בחינם בטיסות, האם תהיתם אי פעם מדוע אנשי הצוות מחזיקים כוסות שתייה משלהם? ובכן, הסוד הקטן והמלוכלך הוא כי המים המשמשים לצורך הכנת הקפה והתה במטוס הם, ובכן, מלוכלכים. 

תחקיר NBC מאשר את מה שעובדי חברות התעופה יודעים כבר שנים: כדאי לכם לחשוב פעמיים לפני שתיית מים במטוס – אלא אם כן אתם רואים אותם נשפכים מבקבוק, רצוי אחד שפתחתם בעצמכם.

התחקיר כלל מסמכים מהמשרד האמריקני לאיכות הסביבה, אשר מאשרים כי גם שנים לאחר שהחלו במשרד בתכנית לניקוי המים במטוסים, הבעיה של חיידקים במי השתייה עדיין נמשכת באחוז גבוה מחברות תעופה.


היזהרו מהקפה במטוס | צילום: Shutterstock

בעוד שהמשרד לאיכות הסביבה נתן את תשומת לבו לעניין רק בשנת 2004, מנסות חברות התעופה לפתור את הבעיה לאורך זמן רב הרבה יותר, אם כי עדיין לא באותה מידה של הצלחה כמו שהנוסעים היו יכולים לקוות.

לפני שלושים שנה, כשעבדתי עבור USAir, התחלנו בתהליכי חיטוי המכלים אשר מאחסנים את המים, ובשטיפת המערכות. הדבר נעשה על בסיס קבוע, אולם עם זאת, היה ברור לכל מי שעובד עם המיכלים הללו כי משקעים רבים הצטברו במערכת, משקעים שהיו דומים לבוץ. גם לאחר שהטנקים נוקו, כמה משקעים תמיד נשארו. קשה היה לנו לשתות כל דבר שנעשה מהמים שיצאו מהטנקים האלה, אחרי שראינו את מה שמצטבר שם.

על פי NBC, המשרד לאיכות הסביבה לא קיבל כל דיווח אודות אנשים שחלו כתוצאה מהמים במטוס. ובכל זאת, מומחים מזהירים כי תינוקות ואנשים עם מערכת חיסונית חלשה צריכים להמנע משתיית מים של חברות תעופה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן