תיכנסו לסרט: חברה חדשה מציעה לכם להפוך למשקיעים בסרטים הוליוודיים – ולהנות מהרווחים

אם יש לכם קצת כסף מונח בצד, לא מעט אפשרויות השקעה עומדות בפניכם. יש שיעדיפו את שוק הנדל"ן, יש שיבחרו באפיק סולידי או באגרות חוב, ויש שיבחרו לצאת להרפתקה ולהשקיע במניות מרחבי העולם. אך כעת, חברה חדשה מתחילה לצבור תאוצה ולקוחות – ולהציע לכם אפשרות חדשה לגמרי: להפוך בעצמכם למשקיעים בסרטים הוליוודיים. אז אם חלמתם לתקצב מכיסכם את משכורתה הבאה של אנג'לינה ג'ולי ולזכות גם בנתח מהרווחים – כנראה שעכשיו זו ההזדמנות הטובה ביותר לה תזכו.

את החברה אשר נקראת "Media Society" הקים לפני כשנתיים היזם ואיש העסקים האמריקאי ווייד ברדלי, בעל עבר עשיר של השקעות ועסקים בתחום האינטרנט והמחשבים. כעת, כאמור, מגיע השלב הבא בתיק ההשקעות שלו – והפעם זוהי תעשיית הבידור אשר עומדת במוקד.

הרעיון בבסיס החברה פשוט. בעידן בו "מימון ההמונים" הולך וצובר תאוצה ויזמים כבר מגייסים סכומים גדולים בכדי לתמוך בפרויקטים שונים, חשב ברדלי, למה שאותם משקיעים לא יוכלו להשקיע גם בסרטי קולנוע? לראייתו, השתתפות הגולשים כמשקיעים בסרטים השונים תגביר את תחושת השייכות שלהם לתעשייה, תעודד יצירה קולנועית (ולא רק את סרטי הענק אשר מפיקים האולפנים הגדולים כיום), ואפילו תאפשר למשקיעים להרוויח כסף. ולראייתו, מדובר בהרבה מאוד כסף.

צילום: thinkstockphotos

וכך, ברדלי מזמין את "המשקיעים" החדשים (כלומר כל אזרח מן השורה) להצטרף כמשקיע באחד הפרויקטים הקולנועיים במסגרת החברה. סכום ההשקעה המינימלי אינו נמוך ועומד על 150,000 דולר – בכדי למנוע מצב בוא משקיעים "קטנים" מסכנים סכומי כסף שאינם יכולים להרשות לעצמם לאבד.

אך ברדלי ממש לא חושב שהכספים המושקעים ילכו לאיבוד, להפך. הוא מציע למשקיעים להשתתף אך ורק בפרויקטים אשר עברו בדיקה ותחקיר מעמיקים, וזכו באמונם של אנשי החברה כי הסרט שלהם צפוי להיות רווחי ולהכניס יותר כסף מגובה התקציב המבוקש. בנוסף, הוא מבטיח להעביר למשקיעים 115% על השקעתם – בטרם ייקח ולו דולר אחד לעצמו. על כל סכום אשר חורג מרווחים אלו, הוא והחברה יגזרו קופון של 17% מהרווחים. יתרת הרווחים יתחלקו בין המשקיעים בהתאם לגודל ההשקעה.

"מה שאני אוהב במיוחד בתעשיית הבידור זה שהיא מאוד מאוד דומה לתחום ההשקעות בסטרט-אפים ובחברות", הוא אומר. "מנקודת המבט של משקיע ובעל ניסיון בקרנות הון סיכון שונות, זה לא פחות ממבריק. אתה מביא 150 איש שישבו ביחד, ובתוך כמה שבועות בודדים הם מייצרים מוצר סופי, והולכים איש איש לדרכו. מייצרים מוצר – ומתפזרים, ממש כמו חברת הזנק צעירה".

וממש כמו עולמות הסטרט-אפ, זה גם תחום מאוד מסוכן. הוליווד כבר רוויה בכישלונות מהדהדים ובפרויקטים אשר תוקצבו בסכומי עתק – והתרסקו בקופות. גם בחברה של ברדלי אין כמובן כל ערובה להצלחה כלכלית – אך הפוטנציאל בהחלט קיים. בכדי לצמצם את הסיכון ככל הניתן, ברדלי מקפיד להשקיע בפרויקטים מסדר גודל בינוני בלבד: הוא מתרחק מסרטים "קטנים" משולי התעשייה (סצנת האינדי המפורסמת של ארה"ב), אשר סרטים רבים בה פשוט לא מגיעים לקהל הרחב ואינם מכניסים כלל כסף – ומתרחק גם מהפקות הענק ההוליוודיות עתירות האפקטים וכוכבי העל, אשר כוללות תקציבי ענק ומשקיעים "כבדים", אשר לא ימהרו לוותר על כספם ועל חלקם ברווחים עבור משקיעים מן החוץ. לפרויקטים הבינוניים, לעומת זאת, ברדלי מאמין כי יש את הפוטנציאל הגדול באמת להניב רווחים משמעותיים במיוחד ביחס להשקעה נמוכה יחסית: מדובר בסרטים אשר מתוקצבים בכמה מיליוני דולרים בודדים בלבד, ואשר במקרים רבים מכניסים סכומים גבוהים בהרבה.

הוליווד מחכה לכם? | צילום: thinkstockphotos

בעבר, לא מעט מיליארדרים (ובני משפחותיהם) ניצלו את כספם ואת כספי המשפחה בכדי לנסות ולהיכנס לתעשייה הנוצצת. כך, למשל, ניתן להזכיר את ג'ף סקול, לשעבר נשיא איביי, אשר הפיק מספר סרטים בהוליווד דוגמת סרטו הדוקומנטרי של אל גור "אמת מטרידה", או ילדיו של המיליארדר לארי אליסון, אשר החלו בכך שהפיקו יחדיו את סרטם המדובר של האחים כהן "אומץ אמיתי". כיום, אגב, ילדיו הפכו לשמות ידועים בתעשייה – כשהבת מייגן כבר מחזיקה ברזומה אשר כולל את הסרט זוכה האוסקר "כוננות עם שחר" ו"אימה אמריקאית", בעוד הבן דיוויד אחראי על סרטים כמו "משימה בלתי אפשרית" האחרון והפרק החדש והמדובר בסדרת סרטי "מסע בן כוכבים".

אך לא לכולם הייתה האפשרות להשקיע את סכומי העתק הדרושים כדי להתחיל ולהפיק סרטים בתעשייה. ברדלי, כאמור, שואף לצמצם את הסכום הזה – ולהפוך את עולם ההשקעות בסרטי קולנוע לנגיש בהרבה. כמובן שהשקעה בפרויקטים אשר הוא מציע אינה פרושה כי מיד תקבעו את מעמדכם כמפיקים בכירים במסדרונות הוליווד – אך בהחלט תאפשר למשקיעים טעימה מהעולם המסקרן, כמו גם תחושת שותפות של ממש בהפקת הסרטים במדינה. וכמובן, אם הסרט יצליח – גם רווח כלכלי נאה. חיי הזוהר מעולם לא נראו נגישים יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן