תכנית אובמה להאצת הצמיחה: "נתמקד בחינוך ובאנרגיה נקיה"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יפרוש ביום שלישי את תוכניתו להאצת הפעילות הכלכלית של ארצות הברית. על פי גורם רשמי בממשל יתמקד אובמה בהשקעות בתשתיות, בייצור אנרגיה נקייה ובחינוך.

בכנס הנשיאותי השנתי בקונגרס, מתכנן אובמה להוכיח כי מצבו הכלכלי של מעמד הביניים, נושא שהיה למרכזי בבחירות האחרונות ונשכח מעט תחת סערת הצוק הפיסקלי ותקרת החוב, נמצא עדיין בראש מעייניו. "ההצלחה של הקדנציה השנייה שלו תלויה במידה גדולה מאוד בשיפור המצב הכלכלי", אמר רוי טייקסיירה, חוקר פוליטי במרכז הליברלי בארצות הברית. "אם ארצות הברית תדע צמיחה כלכלית יפה, אין הרבה בעיות שיאיימו על הדמוקרטים. מצד שני, עם צמיחה איטית, מצבם יהיה קשה".

אובמה (מימין) עם יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר | צילום: רויטרס

בנאום בפני החלק הדמוקרטי בבית הנבחרים, הציג אובמה מעט מתוכניתו, וסיכם: "זה אומר שאנחנו מתמקדים בחינוך עכשיו, וכי כל אדם צעיר יהיה מצויד במיומנויות הנחוצות לו כדי להתחרות במאה ה-21 כראוי. זה אומר גם שיש לנו אג'נדה שמקדמת אנרגיה שיכולה לגרום לנו להפחית את התלות שלנו בנפט זר, ובנוסף לטפח אסטרטגיות להפקת אנרגיה נקייה", אמר הנשיא.

אבל כל הוצאה חדשה תעמוד בפני אופוזיציה קשה מהצד הרפובליקאי בקונגרס, אשר דורש קיצוץ נרחב בהוצאות הציבוריות והקטנת הגירעון. אובמה קרא לקונגרס לנקוט בצעדים הדרושים בכדי לדחות קיצוץ קשה בהוצאות הממשלתיות שאמורות להכנס בתוקף ב-1 במרץ, והבית הלבן אף הקפיד לתאר ביום שישי האחרון כיצד הקיצוצים ישפיעו על חייהם של אמריקאים רגילים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן