תקדים את גוגל: באידו הודיעה כי תשיק עוד השנה רכב אוטונומי

ענקית הטכנולוגיה הסינית באידו השיקה כבר מספר רב של שירותים מקבילים לאלו של גוגל ובראשם מנוע החיפוש הפופולארי שלה. אולם עתה מסתבר שהיא עומדת גם לייצר גרסה משלה לרכב האוטונומי, אחד מהפיתוחים המלהיבים ביותר של גוגל בשנים האחרונות, והפעם היא צפויה להקדים את חברת הענק האמריקאית. בחברה הסינית, כך על פי הדיווחים, מתעתדים להשיק את הרכב האוטונומי עוד השנה – ולהפוך לחברה הראשונה בעולם לעשות את הצעד המבטיח.

ינצחו במירוץ? מטה חברת באידו בסין | מתוך ויקיפדיה

על פי הדיווח באתר הטכנולוגיה הסיני TechWeb חשף ג'ין וואנג, סגן נשיא בכיר והאחראי על אסטרטגיה וטכנולוגיה בחברה, כי באידו תחשוף במחצית השנייה של השנה את רכב האוטונומי מתוצרתה. לצורך פיתוח הרכב האוטונומי, משתפת באידו פעולה עם יצרן רכב מקומי, למרות שבעבר היא שיתפה פעולה עם BMW הגרמנית. המחלקה שאחראית על הפיתוח של הרכב האוטונומי בבאידו, נקראית מחלקת ה"למידה העמוקה" או "המוח של באידו" והיא המקבילה הסינית לחטיבת ה-Google X של גוגל, שאחראית על כל הפיתוחים העתידיים של החברה. המערכות של הרכב האוטונומי יעשו שימוש במערכת הבינה המלאכותית, שמנסות לדמות חשיבה של מוח אנושי על ידי שיקלול של יותר מ-20 מיליארד פרמטרים שונים לצורך קבלת החלטות שונות.

באידו מול גוגל: Same Same but Different

הבדל גדול בין הרכב שמפתחת גוגל לבין זה שמפתחת באידו הוא בתפקיד הנהג; בעוד שאב הטיפוס של גוגל מייתר למעשה את הנהג, ולא כולל הגה ובלמים, הרי שבאידו לוקחת את הגישה השמרנית יותר. בראיון עם יו קאי, ראש חטיבת הבינה המלאכותית בבאידו, מסר הבכיר הסיני כי "הרעיון שלנו הוא שהמכונית לא תייתר את הנהג, אלא שהיא תתן לו חופש". כלומר, באידו תשאיר את ההגה ואת דוושות הגז והבלמים, אולם תאפשר לנהג לעבור לעיתים למצב המקביל ל"טייס אוטומטי".

הרכב של גוגל. דומה, אבל שונה | צילום: בלוג החברה

בינתיים, גוגל ממשיכה במלוא המרץ עם פיתוח הרכב האוטונומי שלה, כשבמשך 6 השנים שהוא נמצא בפיתוח, צברו אבות הטיפוס השונים שלו במצטבר כ-2.9 מיליון קילומטרים של נסיעה. בכל התקופה הזו הם היו מעורבים ב-12 תאונות קלות בלבד, כשעל פי גוגל, "אף אחת מהן לא באשמת הרכב האוטונומי". מתוך רצון לשקיפות מירבית, שחררה אף גוגל דו"ח מרתק ומשעשע כאחד שמתאר את כל אחת מהתאונות הללו, שרובן אירעו בזמן שהרכב עצר ברמזור וכלי רכב התנגשו בו קלות מאחור.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: קרן חדשה של אינטל תשקיע 125 מיליון דולר בסטארטאפים בהובלת נשים

עוד בגיקטיים: משתדרגת: אינסטגרם זוכה לממשק חדש בגרסת הדסקטופ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן