תקציב 2013: חוק הדיור הציבורי יבוטל, האוצר: "נפלה טעות"

ו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, גילה כי על פי חוברת התקציב של משרד השיכון המהווה חלק ממסמך התקציב שפורסם אתמול, חוק הדיור הציבורי יבוטל, וזאת למרות הכרזתו של יאיר לפיד, לאחרונה, על התנגדותו לביטול החוק.

בחוברת התקציב נכתב כי "…המשך מכירת הדירות בהתאם לחוק יקטין את יכולת הממשלה לתת מענה לאזרחים הזכאים לדיור ציבורי. לפיכך הוחלט לבטל את החוק, ולפעול בכלים אלטרנטיביים כגון שכירות ארוכת טווח לדיירים…".

"חרף הבטחת לפיד ולמרות שהודיע כי נמלך בדעתו בדבר ביטול חוק הדיור הציבורי, הסתבר כי יאיר לפיד של שעה שתיים איננו יאיר לפיד של שעה חמש, ולפיד של יום שני שעבר איננו אותו לפיד של היום", אמר ח"כ גילאון. "כך, תוך שבוע וחצי החליט לפיד לבטל את ביטול ההחלטה לבטל את חוק הדיור הציבורי".


לפיד מגיש את התקציב ליו"ר הכנסת, אדלשטיין | צילום: מרק ישראל סלם

"אם זוהי הפוליטיקה החדשה – אנו מתגעגעים כבר לישנה. למעשה לפיד ייכנס להיסטוריה בתור הקברן של חוק הדיור הציבורי. שרים לפניו ולא מהחברתיים והסוציאליסטיים שבינינו – לא העזו לגעת בחוק הדיור הציבורי".

מהאוצר מיהרו להבהיר כי "בחוברת הצעת התקציב נפלה טעות סופר בסעיף זה שמצוי בדיון לבחינה מחודשת בין משרדי האוצר והשיכון". באוצר מדגישים כי לפיד מתנגד לביטול הסעיף המאפשר רכישת דירות דיור ציבורי על ידי הזכאים במטרה לאפשר להם בעלות על דירה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן