תשואות קופות הגמל ברבעון הראשון של השנה – 2.7%

העליות בבורסה ברבעון הראשון היטיבו עם קופות הגמל וקרנות ההשתלמות. קרנות ההשתלמות רשמו תשואה של 0.5% במרס ו-2.6% בינואר-מרס. קופות הגמל רשמו 2.7% ברבעון הראשון 2013.

ביצועי קופות הגמל שונים בהתאם למסלולי ההשקעה שלהם. ילין לפידות מובילה בתשואות בינואר-מרס והדס ארזים מובילה בחודש מרס עם 0.8%. מנגד- הורדת החשיפה לאג"ח קונצרניות דירדרה את הקופות של אלטשולר שחם לתחתית הטבלה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מי שהחזיק אג"ח צמודות נפגע ברבעון הראשון כי הציפיות האינפלציוניות בשוק ירדו. בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמו עליות באגח שקליות וירידות בצמודות. מדד האג"ח השקליות עלה מתחילת השנה ב-0.32% ואילו האפיק הממשלתי הצמוד ירד ב-0.9%.

למקום הראשון במארס מבחינת התשואות הגיעה חברת הדס ארזים (בר יציב), ביחד עם ילין לפידות. בחודש מארס נרשמו הבדלים גדולים בביצועי הבורסות בארץ ובחו"ל: בחודש שעבר נרשמו עליות שערים במדדי המניות חו"ל, כמו מדד המניות העולמי של MSCI שעלה ב-1.75% ומדד 500 S&P בארה"ב עלה ב-3.18%, בעוד מדד ת"א 100 עלה ב-0.86% בלבד. 

צילום: רויטרס

המגזר המועדף על מנהלי קופות הבנקים (מדד הבנקים) הפגין חולשה וירד ב-1.7%. התשואה הגבוהה באה דווקא מצד מניות השורה השנייה והשלישית. כלומר, מניות היתר ולא המדדים המובילים (ת"א 25 ו-100).

הקופות של אלטשולר שחם הגיעו למקומות האחרונים, על אף שהן מככבות במקומות הראשונים בתקופה של שלוש שנים. זאת עקב הורדת ההשקעה באגח קונצרניות (עקב הסיכון הגלום בהן).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן