תשכחו מ"יום שישי השחור": טירוף הקניות האמיתי בארה"ב מגיע בימים שלאחר חג המולד

חג המולד נחגג אתמול, אבל ברחבי העולם לא מעט אנשים כבר מתכוננים ומחכים ל"יום שאחרי" החג. לא מכיוון שהחג העיק עליהם או מכיוון שהם מצפים לרוץ לקניון ולהחליף את המתנות שקיבלו – אלא פשוט מכיוון שתקופת "לאחר החג" ידועה כתקופת קניות מטורפת, במהלכה המוני הקונים צובעים על הקניונים ומרכזי הקניות, והחנויות והרשתות הגדולות מציעות הנחות ענק ומבצעים מפתים במיוחד.

כמות הרכישות במרכזי הקניות הגדולים בארה"ב בימים שלאחר חג המולד הלכה וגדלה ביציבות בשנים האחרונות, וגם ההנחות אשר הציעו הרשתות הגדולות צמחו בהתאם. גם השנה צפויה המגמה להימשך – ואלפי זבנים, מנהלי חנויות ועובדי קניונים כבר ממרקים את החנויות לקראת הגעת הקונים. השנה במיוחד נדמה כי טירוף "לאחר החג" יהיה גדול יותר מתמיד, ויתחיל מוקדם יותר. למעשה, אפשר להגיד שהוא כבר התחיל.

המתנות היו רק ההתחלה | צילומים: shutterstock

כמה רשתות ענק החליטו להקדים השנה באופן קיצוני – ולהתחיל את טירוף "לאחר החג" עוד בטרם החג הסתיים. כך ניתן להצביע על אתר "אמזון" או על רשת "Old Navy" אשר מציעים הנחות ענק על מגוון מוצרים כבר מהיום – ועד לחודש הבא. אמנם החנויות עצמן עדיין סגורות עקב החג, אך הקניות ברשת מספקות פלטפורמה נוחה ומשתלמת – הן עבור הקונים אשר ממהרים לרכוש עוד בעודם יושבים מתחת לעץ האשוח בסלון, והן עבור הרשתות, אשר מרוויחות יום מכירות נוסף – ורווחי במיוחד.

הסיבה ל"טירוף שלאחר החג" פשוטה, והיא המנוע העומד בבסיסה של הכלכלה הקפיטליסטית: רכישת מוצר גוררת רכישות נוספות. לכן, מיד לאחר החג ירוצו מיליוני צרכנים אל מרכזי הקניות בכדי לרכוש "מוצרים משלימים" למתנות אשר קיבלו בחג, או כדי להשתמש בכסף שקיבלו. לכן, מבצעים מפתים במיוחד יצפו לבאי הקניונים עבור מוצרים דוגמת משחקי וידאו או התקנים חיצוניים לקפסולות משחקי הווידאו – כדי להשלים ולשכלל עוד יותר את קפסולות המשחק אשר נקנו באותה חנות רק לפני מספר ימים.

חשבתם שאירועי "יום שישי השחור" או ימי הקניות אשר קדמו לחג המולד היו שיאי הטירוף של מופע הצרכנות הענק ברחבי העולם המערבי? תחשבו שוב. הטירוף, נדמה, רק בתחילתו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן