Forbes Israel Logo

אבישי ברוורמן ואיתן כבל יכהנו כיו"ר ועדת הכלכלה ברוטציה

סיעת העבודה הודיעה היום כי בחרה באבישי ברוורמן לתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה. את התפקיד יחלוק ברוורמן עם איתן כבל במסגרת רוטציה. כבל יחליף את ברוורמן בחצי השני של הקדנציה. בנוסף הודיעה הסיעה כי ח"כ חיליק בר יקבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת, אותו יחליף נחמן שי בשנה השניה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

תפקיד יו"ר ועדת הכלכלה נחשב באופן מסורתי למינוי מטעם האופוזציה, אולם בקדנציה האחרונה היה שייך תפקיד זה לכרמל שאמה הכהן ממפלגת הליכוד. במסגרת תפקידו כיו"ר הועדה הנהיג שאמה מדיניות אקטיבית, כאשר הועדה ברשותו טיפלה במגוון נושאים מרכזיים על סדר היום הציבורי, כגון: הסדרי חוב של חברות מובילות במשק, המשבר במשק החשמל ועוד. 

אבישי ברוורמן | צילום: מתוך אתר הכנסת

על פי תקנון הכנסת, תחומיה עיסוקה של ועדת הכלכלה הם:  מסחר ותעשייה, אספקה וקיצוב, חקלאות ודיג, תחבורה על כל ענפיה, איגוד שיתופי, תכנון ותיאום כלכלי, פיתוח; זיכיונות המדינה ואפוטרופסות על הרכוש, רכוש הערבים הנעדרים, רכוש היהודים מארצות האויב, רכוש היהודים שאינם בחיים, עבודות ציבוריות; שיכון, תקשורת; מינהל מקרקעי ישראלואנרגיה ותשתיות.

הוועדה עוסקת ומקיימת פעילות במגוון עניינים נוספים ובהם תקשורת – שידורי רדיו, טלוויזיה, טלפוניה נייחת וניידת, הכבלים והלוויין, הדואר; צרכנות והגנת הצרכן, הגבלים עסקיים, בנקאות ואשראי למשקי הבית ולעסקים הקטנים והבינוניים, זכויות יוצרים, פיתוח הנגב והגליל, אנרגיה – חשמל, דלק, גפ"מ, גז טבעי, משאבי טבע, התייעלות אנרגטית ואנרגיה מתחדשת; התיירות – ענף המלונאות, תיירות פנים, סוכני הנסיעות, מורי הדרך; מינהל מקרקעי ישראל, המאבק בתאונות הדרכים, עסקים קטנים ובינוניים, מחזור וטיפול סביבתי וכלכלי במוצרים שונים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.