Forbes Israel Logo

אדלשטיין בטקס המשואות: "כילד לא חלמתי שיגיע הרגע ואעמוד כאן"

ישראל חוגגת 65 לעצמאותה: במעבר חד מטקסי הזיכרון שנערכו במהלך היום בבתי הקברות הצבאיים ברחבי הארץ, נערך הערב (ב') בהר הרצל טקס הדלקת המשואות שנותן את האות לחגיגות.

זהו הטקס הראשון של יו"ר הכנסת הנכנס יולי אדלשטיין, שהחליף את היו"ר היוצא ח"כ ראובן (רובי) ריבלין. התאריך היום סמלי עבור אדלשטיין שלפני 26 שנה שוחרר מהכלא. בנאומו התייחס אדלשטיין לעברו ואמר: "לא נולדתי על האדמה הזו ונופיה לא נצרבו בשנות ילדותי. כילד לא חלמתי שיגיע הרגע ואעמוד כאן לתצד קברו של חוזה המדינה כנציגה של כנסת ישראל".

"לא חלמתי בגלל שלא העזתי ולא בגלל שפחדתי – כילד בקושי הכרתי את מדינת ישראל ולא חלמתי להיות חלק ממנה, משכך לא ידעתי שחלום כזה אפשרי. שאפשר לחלום רחוק כל כך עמוק כל כך, שונה כל כך".

אדלשטיין ציין את הגיוון הרב בחברה הישראלית ואמר: "השוני שיש הרואים בו כגזירה, אני רואה כברכה. יש מי שרואה בגיוון האתני אסון. רואים במחלוקות סימן להתפוררות, אבל אני רואה בהם סימן לחיים והבטחה לצמיחה. אני רואה חברה ישראלית שבה אין ישראלי אידיאלי, אין ישראליות אחת. העושר התרבותי והאתני הוא חלק מסוד ההצלחה והפלא של מדינת ישראל".

טקס המשואות, ישראל חוגגת 65 | צילום: מרק ישראל סלם

לאחר דבריו, אדלשטיין התכבד לראשונה בהדלקת המשואה הראשונה בטקס והזכיר גם את ג'ונתן פולארד. מיד לאחריו החל החלק המרכזי של הטקס והודלקו עוד 11 המשואות לתשואות הקהל.

מדליקי המשואות השנה: טייס הניסוי לשעבר אל"מ במיל' דני שפירא; ראש עיריית ראשל"צ דב צור, שידליק משואה משותפת עם מנהל בית הספר "חביב" בעיר איריס הלפרין; העיתונאי רינו צרור; מוקי צור – חוקר ההתיישבות היהודית בארץ והיסטוריון של התנועה הקיבוצית; דוד בלומברג – יו"ר הדירקטוריון של הספרייה הלאומית בירושלים; פרופ' תמר רוס – חוקרת ומרצה בעלת שם בתחום מחשבת ישראל; פרופ' מאיר בוזגלו – מרצה לפילוסופיה יהודית באוניברסיטה העברית.

עוד ברשימה המכובדת: בלהה בן אליהו – מרצה לספרות העברית בת ימינו; פרופ' אליען אלקרנאוי – בדואי, תושב רהט ונשיא המכללה האקדמית המאוחדת "אחוה"; דפנה שמשון – בת להורים מקהילת בני ישראל שעלו מהודו; רן חדוותי – איש שטח במועצה לשימור אתרי מורשת הממונה על מחוז השרון וכן אגטה פרצ'יק, חניכה ומדריכה בשומר הצעיר, ואליענה אלבז, חניכה ומדריכה בתנועת בית"ר.

הלילה צפויים תושבי ישראל לחגוג בבמות שנפתחות ברחבי הארץ ומחר צפויים ההמונים להגיע לפארקים השונים. מחר בבוקר יקבל נשיא המדינה שמעון פרס את פניהם של מצטייני צה"ל. בשעה 11.00 ייערך חידון התנ"ך העולמי לנוער במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ובערב יחולקו פרסי ישראל.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.